RAMEN DE PEIX @Cuinema6mans


 


El passat cap de setmana vam fer un @cuinema6mans presencial i avui toca fer-ne un virtual. 
La Glòria i la Marta m'engresquen a provar maneres diferents de cuinar, a descobrir nous ingredients i, perquè no dir-ho també, a il·lusionar-me amb nous aparells i estris de cuina! Sabeu de què parlo, oi noies? 

Aquesta vegada ens hem proposat cuinar un ramen. El meu primer ramen! 

Abans de preparar-lo m'he documentat sobre ell i, us he dir que m'he engrescat en fer-ne amb altres ingredients. No tardaré gaire en repetir! 
El que us presento és un ramen senzill fet a la meva manera. Vaig aprofitar que tenia brou de peix al congelador; el vaig complementar amb uns llagostins per que fos una mica més intens de sabor i de color. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (4p): 

  • 1l de brou de peix (aprox.)
  • 2 ous durs 
  • 10 llangostins 
  • 150g aprox de fideus per ramen (els que he utilitzat són d'arròs) 
  • 1 pastanaga
  • 5 bolets shiitake grans 
  • Oli d'OVE
  • 1 rajolí de salsa de soja
  • Salsa


PREPARACIÓ:
  1. Agafem dos llagostins i els pelem. En una cassola petita posem un rajolí d'oli a escalfar i passem els llagostins. Retirem. A continuació fem un sofregit ràpid amb els caps, potes i tota la closca. Aboquem un got d'aigua i el fem bullir a foc fort durant 5 minuts. Colem el brou. Incoporem els dos llagostins cuinats i els triturem dins el brou. Ho afegim al brou de peix que tenim preparat. 
  2. Posem a escalfar el brou de peix en una cassola. 
  3. Mentrestant, tallem a tiretes fines la pastanaga i els bolets. Els passem per la paella amb una mica d'oli. Reservem. Fem el mateix amb els llagostins restants. Reservem. 
  4. Quan el brou comença a bullir incorporem els fideus. De seguida estaran fets! Uns minuts abans de finalitzar la cocció dels fideus, afegim els bolets, els llagostins, la pastanaga i un rajolí de salsa de soja. Al final, l'ou dur. 
  5. Presentem el plat col·locant els ingredients ben agrupats. 
Què us ha semblat? Us animareu a preparar-lo? Jo...repetiré i aniré provant diferents receptes. I m'atreviré a utilitzar espècies més atrevides! 

Aquí us deixo les receptes de la Glòria de NO TOT SÓN POSTRES i de la Marta de PA DE NOUS. Elles us porten unes propostes de primera! 


Comentaris

  1. M'encanta aquesta proposta de peix.

    Bo el ramen, veritat?

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Caram, quina sopeta!
    Els ingredients m'anuncien el bon sabor en boca i la presentació és engrescadora.
    Ens hi haurem de posar.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Buonissimo piatto, buona serata michelaencuisine

    ResponElimina
  4. Fantàstic!!! Bo, eh? El ramen dona molt de joc! T'ha quedat un ramen tremendo!!
    Repetiràs? visca!!! Ptnts

    ResponElimina
  5. Fantástica pinta tu versión de Ramen.
    petons

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!