POLLASTRE AMB MAÇANA, PRUNES I PINYONS





Aquest pollastre el va començar a fer la meva tia Mari, germana petita del meu pare. Ella li va ensenyar a la meva mare i la meva mare a mi.......

Va ser una de les primeres receptes en les que, a casa dels meus pares,  vam començar a barrejar gustos i ingredients que fins aquell moment mai havíem barrejat (dolç/salat, la maçana? doncs si és de postre!, prunes? )

És una de les receptes festives de pollastre per excel·lència de la nostra família. És un plat que el podeu fer perfectament els dies de Nadal!!!

Com ja sabeu, no domino les quantitats exactes; cuino bastant " a ull".

INGREDIENTS: 

  • 1 pollastre ( o només cuixes)
  • Alls
  • Vi de cuinar
  • 2 cebes mitjanes tallades 
  • 2 pomes (tallades) 
  • Prunes (3 per persona o segons el vostre gust)
  • Pinyons
  • 1 fulla de llorer
  • Oli d'oliva, sal i pebre
  • Brou 
ELABORACIÓ: 
  1. Salpebrar el pollastre
  2. Posem l'oli en una cassola amb els alls. 
  3. Rostim el pollastre durant una bona estona; fins que està doradet.
  4. Quan comença a estar dorat, afegim la ceba tallada. Ho anem remenant.
  5. Tirem un bon raig d'un bon vi de cuina i ho deixem coure una estona més. 
  6. Passats uns 5-8 minuts aproximadament, hi afegirem una fulla de llorer, les prunes, la maçana i els pinyons.
  7. Tot seguit hi abocarem un 2 gots petits de brou (o aigua).
  8. Deixarem que faci xup-xup, a foc lent, fins que comprovem que el pollastre estigui cuit. 


















Comentaris

  1. És la meva recepta de pollastre preferida, i la fa la meva mare també. Tot i que em sembla recordar que hi posa una mica de mel.. Petons!

    ResponElimina
  2. A casa, la meva mare el fa mes o menys igual,amb prunes i pinyons, excepte per la "maçana"(?, suposo que es poma :)) jejeje
    Excelent recepta, per Nadals o qualsevol altre dia!!!
    Salut!!!
    Lourdes

    ResponElimina
  3. Jo també acostumo a posar la teva maçana (poma) als rostits, i dona un gust agradable i espesseix una mica.Fàcil i per quedar molt bé.
    Que vagi de gust!=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat, Assumpció!!! Amb aquest plat sempre es queda bé!!!!
      Petonet,
      Olga

      Elimina
  4. Com sempre, una recepta molt ben explicada!
    Seria un plat tradicional pero al posar-hi la poma ja hi dones un toc diferent.
    De fet això de barrejar dolç i salat abans no es feia massa.
    ptns!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Abans no es feia, i ara......es barreja tot!!!!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  5. Una maravella de recepta Olga. M'agrada molt aquesta recepta, La poma, les prunes i els pinyons son un acompanyament genial i molt gustos. Queda molt vistos a l'hora de servir-lo. Molt bo ¡¡¡

    Una abraçada, Agustí Cangrejo Grande

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Agustí!!!! Aquest plat m'encanta....Quan el menjo disfruto moltíssim!!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  6. Aquesta és una de les nostres receptes preferides pel pollastre. El toc dolç de la poma i les prunes és bonissim.
    Fàcil, sa i deliciós. Són receptes que mai fallen.
    Petonets. MAR, de EQNME

    ResponElimina
  7. Aquestes receptes de dolç i salat amb fruites m'agraden molt i la poma és molt fina i no gaire empelagosa, ho fa molt fi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La poma és molt bona per cuinar....sobretot amb les carns, oi???
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  8. Quina pintassa Olga!!! un pollastre digne de les grans ocasions.. el faré segur, m´agraden toooots els ingredients... ets una gran cuinera!!! Petons,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Joaquina!!!! M'afalagues amb les teves paraules!!!
      És un pollastre que està molt bo i que, quan el fas, agrada mooooolt.
      Petons,
      Olga

      Elimina
  9. Les 3 últimes receptes les tinc a la llista de "pendents de fer": la crema de porro ja la vaig fer la setmana passada, avui al mercat he comprat xampinyons per fer la crema i ara amb aquest pollastre ja tinc idea pel dia de Nadal (però abans la provaré jo un dia).
    Ets un pou d'idees senzilles i resultones! Gràcies!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què exagerada ets, Maria Josep!!!! M'agrada que t'agradin les meves receptes......
      Una abraçada,
      Olga

      Elimina
  10. El pollastre rostidet, amb pomes i prunes!!! És una combinació ideal!!! (has provat de posar-hi una mica de xereç...fatàstic!!!)
    Una molt bona recepta!!!
    Ptns

    ResponElimina
  11. Ja se'm fa la boca aigua Olga... sembla un plat d'aquells de tota la vida, que ja em fa pensar en un sobretaula llarggg.... acompanyat de família en dies festius... mmmmm! boníssim!
    Ptns
    Gemma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aiiiii, m'encanten aquests dies!!!! Sobretaula llarga, amb la família, un cafè, un altre cafè, dolços, parlar, parlar,.......
      No m'agrada posar-me a recollir la cuina; no vull que m'ajudin. Vull gaudir de la companyia dels amics i familiars!! Recollir la cuina, pot esperar!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  12. Aish .... quines ganes de menjar pollastre rostit m'has fet agafar.
    No he provat mai de posar-hi poma però em sembla que la propera vegada provaré aquesta recepta teva.
    Ah ! jo alguna vegada hi ratllo una mica de xocolata i està boníssim !!
    1 petó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quin munt d'idees m'esteu donant per complementar la recepta!!!
      Molts petonets!!!
      Olga

      Elimina
  13. Olga, la meva àvia el cuinava ben bé com l'has fet tu. Jo el recordo de Festa Major. Una molt bona proposta pel diumenge.
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
  14. deu estar molt bo fins aviatttttt!!!!!!

    ResponElimina
  15. una amiga tmbe mel va fer semflant i kkkk boooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La propera vegada.....l'has de fer tu!!! Ja veuràs!!
      Salut!
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!