MACARRONS AROMÀTICS DE L'ANTONELLA I....RECORDEM LA PASTA FRESCA!

Últimament.....ho de reconèixer.....tinc com una petita dèria per comprar llibres de cuina. Sempre m'ha agradat moltíssim comprar-ne, és un dels meus petits plaers. 
Un dels últims que he adquirit ha estat La Pasta per als Catalans, de l'Antonella Speranza. Si us agrada la pasta i us agrada provar receptes autèntiques italianes no us l'heu de deixar perdre!
L'Antonella ens dóna un consell molt important i que jo....des que ho vaig llegir ho segueixo al peu de la lletra: "És la salsa la que espera la pasta". 

De moment....he practicat amb dues receptes: Spaguetti amb autèntica salsa carbonara i uns macarrons aromàtics. 
Per fer la salsa carbonara vaig fer pasta fresca.......i va ser un èxit!!! De tant en tant ens agrada molt fer pasta fresca a casa.....relaxa i és molt bona. Tot i que la cuina ens queda ben enfarinada, xalem molt! 
La recepta de la salsa la trobareu a la pàgina 36 del llibre. 
 
Ara us explico la segona recepta, la dels MACARRONS AROMÀTICS. A veure què us sembla.....

INGREDIENTS: 
  • 320 g de pasta (pennette). 
  • 50ml d'oli d'OVE
  • 2 grans d'all
  • 1/2 ceba
  • Romaní (si és branca del bosc l'hem de rentar)
  • 1 cullerada d'orenga seca
  • 10 fulles de sàlvia (jo no li vaig posar, no en tenia)
  • 2 cullerades de tomàquet triturat (el meu, dels meus pots de conserva)
  • 200 ml de crema de llet 
  • Formatge parmesà ratllat
PREPARACIÓ:
  1. Fem bullir la pasta i, a la vegada, preparem la salsa. 
  2. Ratllem la ceba.
  3. En una paella, amb l'oli d'oliva calent, afegim els alls pelats i sencers i la ceba ratllada. Hem d'anar amb compte que no se'ns cremin els alls! 
  4. Quan la ceba estigui quasi transparent, afegirem les herbes aromàtiques. Remenarem un moment i incorporarem la nata i el tomàquet. Amb el foc molt baix, remenarem fins que lliguem molt bé el tomàquet. Apagarem el foc i esperarem a que acabi de coure la pasta. 
  5. Abans d'escórrer la pasta, guardem un got d'aigua de cocció i tornem a encendre el foc de la salsa. 
  6. Escorrem la pasta i l'aboquem a la paella. Ho remenem molt bé, ho emplatem i ho acabem amb parmesà ratllat. 
Tenim un plat de pasta deliciós a punt de tastar!! Ja veureu com us agrada! Aquest és el meu desig.......





Comentaris

  1. He hecho alguna vez pasta fresca, confieso que hasta que encontré una buena receta llené la basura de algo parecido al engrudo. Descubrí que lo que mejor le va a la masa es el reposo y a partir de ahí conseguí que mi maquinita de pasta, que con tanta ilusión me regalaron mis hijos, empezara a sacar fideos, espaguetis y demás... solo que, como bien dices, la cocina se pone blanca de harina jajajaja.
    Por cierto... tengo que hacerte una consulta y no encuentro tu correo. Cuando puedas, me lo envías a: pilar.gilse@gmail.com tengo hablar sobre tus clases para niños :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡A mí me gusta mucho preparar la pasta fresca!Y en casa les encanta.......Reconozco que no la preparo todas las veces que me gustaría pero....de vez en cuando me doy el gusto.
      Te acabo de enviar mail.
      ¡Besos!
      Olga

      Elimina
  2. Vaig coincidir amb l'Antonella al Saló Alimentària de l'any passat, ve ser tot un plaer compartir opinions amb ella, el seu entusiasme en parlar de la pasta era encomanadís.
    Aquesta proposta és per provar-la, em sembla poder flairar l'olor del plat just acabat de servir.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta passió per la pasta també la transmet al seu llibre!!!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina
  3. Suelo hacer a veces pasta fresca y desde luego es divina.Buen libro el de l'Antonella y con este libro triunfaras siempre.Dos maneras de tomar la pasta magnificas que nos traes.Y desde luego hacer pasta relaja mucho.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Miquel!!! Tot i que la cuina et queda blanca....és un petit plaer fer-la!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Uma delicia massas feitas em casa. Tudo fica mais rico.
    Tenha uma ótima semana.

    ResponElimina
  5. Deliciosos!! i a més fets a casa, no et fa por res, oi?? ah! i moltes felicitats!! un petonàs ben gros!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nooo, Evaaaa!!! Els macarrons no estan fets per mi!!! Jo només faig els spaguetti o els tallarins.....
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Al final m'hauré de fer amb la maquineta de fer pasta... em poses les dents llargues!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí dona sí....ja veuràs!!!! Per cert.....la KA té accessori de pasta..... ;)
      Petonets!
      Olga

      Elimina
  7. Què bona la pasta feta a casa, eh? encara que s'arma una mica de merder... saps on la penjo, com que no tinc aquest penjador tan fantàstic, ho faig amb penjadors de roba...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teresa, jo abans utilitzava els mànecs de les culleres de fusta!!! Fins que el meu pare em va fer aquest fabulós penjador!!!
      Petonets!
      Olga

      Elimina
  8. Això de fer pasta fresca ja és de quasi professional...em fan una gràcia els spaghettis "penjats" esperant a ser cuinats!!! Petonarros!!!

    ResponElimina
  9. Fer pasta a casa ja és high level! I amb una de les receptes d'Antonella, immillorable! Jo tinc el llibre i n'he fet unes quantes, a quina més bona! Un petó!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!