Top blocs de receptes

dimarts, 19 de juliol de 2016

GASPATXO DE MELÓ


L'estiu passat em vaig animar a fer amanides i gaspatxos amb fruita i, la veritat, és una de les millors decisions que he pres mai. Quin plaer! 
A les meves comarques, la Ribera d'Ebre i el Baix Ebre, es produeix fruita de primera qualitat així que...ho hem d'aprofitar! 

Avui us porto un gaspatxo de meló. El vaig diumenge i va agradar molt a la família!
Per fer-lo m'he basat en la recepta publicada a la revista Thermomix del mes de juliol, però he adaptat els ingredients al meu gust (no m'agrada gaire el pebrot cru). 
Vinga, us explico, és facílissim! 

INGREDIENTS:
  • 400g de meló + meló per tallar a daus 
  • 600g de tomàquets madurs
  • 50g de ceba
  • 1 all 
  • 150g d'oli d'OVE +oli OVE per moment presentació 
  • sal 
  • 1 polsim de pebre

PREPARACIÓ TRADICIONAL:
  1. Tallem el meló a trossos, pelem els tomàquets i els trossegem, tallem la ceba i pelem l'all. 
  2. Introduïm tots els ingredients anteriorment anomenats en un bol/got de batedora, afegim la sal, el pebre i l'oli d'OVE. Triturem ben triturat, fins que quedi molt fi. Ho reservem a la nevera. Ha d'estar molt fred a l'hora de servir! 
  3. Fem daus petits de meló, els cobrim amb film transparent i els reservem a la nevera. 
  4. Al moment de servir, posem els daus de meló al got/bol on presentarem el gaspatxo i hi aboquem un rajolí d'oli d'OVE. 
PREPARACIÓ THERMOMIX: 
  1. Introduïm el meló, els tomàquets (sense pelar) i la ceba trossejats dins el got. Afegim l'all, el pebre, la sal i l'oli OVE. Triturem 4minuts/Vel.10 . Ho reservem a la nevera. Ha d'estar molt fred a l'hora de servir! 
  2. Fem daus petits de meló, els cobrim amb film transparent i els reservem a la nevera.
  3. Al moment de servir, posem els daus de meló al got/bol on presentarem el gaspatxo i hi aboquem un rajolí d'oli d'OVE.                           
Què us ha semblat? Més fàcil impossible! Animeu-vos a preparar aquest gaspatxo!



9 comentaris:

  1. Fresquet i bo! Veus jo hi posaria el pebrot i no li posaria l'all!! Per a gustos colors!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És el que té la cuina....s'adapta al gust de cadascú!
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  2. Los gazpachos ahora son sensacionales y versátiles, y cuando son así de caseros y con buena materia prima son sublimes¡
    Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cada vegada m'agraden més, Miquel!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Respostes
    1. Sí, Cristina! Va agradar molt a tothom!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Jo hi posaria una miqueta d'all i pebrot, sense problema!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu de ben segur que el millores!
      Petonets,Glòria!
      Olga

      Elimina
    2. Tu de ben segur que el millores!
      Petonets,Glòria!
      Olga

      Elimina

Digue'm què opines!!!