SPAGUETTI TETRAZZINI, AMB POLLASTRE I BOLETS @JamieOliver

 
Aquesta recepta de pasta és del llibre que ja us he presentat anteriorment LA COCINA ITALIANA DE JAMIE OLIVER. M'agrada molt fullejar-lo! Bé...com tots els altres que tinc. Cada vegada que el tinc a les mans m'enlluernen unes receptes diferents; suposo que l'època de l'any, l'estat d'ànim i l'energia disponible hi tenen molt a veure a l'hora de fer la tria.
Buscava una recepta nova de pasta per experimentar i em vaig decidir per la que avui us presento, uns spaguetti tetrazzini. El procés d'elaboració és entretingut però el resultat val molt la pena. 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS (4 persones, ració generosa): 

  • 20g de bolets variats deshidratats 
  • Oli d'OVE
  • 4 cuixes de pollastre desossades, sense pell i trossejades
  • Sal
  • Pebre mòlt
  • 2 alls 
  • 350g de bolets frescos (jo vaig posar-ne 150g), nets i trossejats
  • 200ml de vi blanc
  • 450g d'spaguetti 
  • 500ml de nata líquida per cuinar 
  • 200g de formatge parmesà ratllat (jo no el vaig posar, ja que a casa nostra no agrada al 50% de la família). 
  • Alfàbega 
PREPARACIÓ: 
  1. Hidratem els bolets durant uns 10 minuts. Una vegada estiguin hidratats, els escorrem (guardem una mica d'aigua, uns 100ml) i reservem.
  2. Escalfem el forn a 200º.
  3. Salpebrem el pollastre trossejat.
  4. En una paella posem oli d'OVE a escalfar amb els alls. Daurem els trossets de pollastre durant uns minuts. 
  5. Afegim els bolets hidratats i els bolets frescos. Tot seguit incorporem el vi blanc i una mica d'aigua dels bolets. Ho fem coure lentament fins que el pollastre estigui ben cuit i el vi hagi reduït una mica. 
  6. Mentrestant es fa la salsa bullim els spaguetti. Els escorrem bé. 
  7. Afegim la nata líquida a la salsa del pollastre i la fem bullir durant un minut aproximadament. Apaga el foc. 
  8. Incorporem els spaguetti a la salsa (si l'hem fet una paella molt gran) o la salsa als spaguetti (si tornem a posar els spaguetti a la mateixa cassola on els hem bullit). Ho removem tot molt bé (aquest seria el moment d'incorporar el formatge parmesà), amb l'alfàbega.
  9. Passem la pasta a una safata de forn i l'empolvorem amb una mica de formatge parmesà o el que us agradi. Gratinem fins que la capa de dalt quedi cruixent i daurada. 

Què us ha semblat? Oi que val la pena dedicar el nostre temps a la cuina? Si la prepareu...ja m'ho direu!




Comentaris

  1. Que que ens sembla???? 😀 dons estupendos!!!!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els de casa van xalar molt amb ells! Ens van encantar!
      Petonets, Eva!
      Olga

      Elimina
  2. Aquests spaguetti et fan passar-te de mides segur: 2 plats per favor!! Boníssims! :D
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens van agradar molt! Moltíssim! Algú va repetir....
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Ja penso que deuen ser entretinguts...però el resultat sembla que paga de sobres la pena! Quina cosa més bona!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Van quedar boníssims! L'esforç va valer la pena!
      Petonets, Mònica!
      Olga

      Elimina
  4. Receptar del Jamie, li agrada molt la cuina italiana¡! Bona feina i si veu fet net, perfecte!
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí...com ens van agradar tant.....vam fer net!
      Ja me'ls tornen a demanar!
      Petonets, Marta
      Olga

      Elimina
  5. Si és del Jaime Oliver i preparat per tu, l'èxit està assegurat! m'encanta, ell i aquest plat que has preparat! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc una simple aprenent a la que li encanten els seus plats!
      Petonets, Teresa!
      Olga

      Elimina
  6. Quin plat de pasta més fabulós!! A casa no duraria res al plat! Una abraçada!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!