GALTES DE PORC AMB PRUNES I FIGUES SEQUES A L'AROMA DE PEDRO XIMENES @SlowCooker #1llibre1recepta



El plat que us porto avui ha format part dels àpats familiars de Nadal, concretament del dinar de Cap d'Any (la fotografia no és gaire bona, però amb les presses....no la vaig poder fer millor). 
L'any passat em van regalar una olla de cocció lenta elèctrica i, la veritat, estic molt contenta amb ella. Va perfectament! El fet de que una vegada feta la primera preparació (sofregir una mica, daurar, ....) la puguis deixant fent xup-xup a ella sola, és una gran opció. Evidentment, per fer cocció lenta no cal una cassola d'aquestes però....ja sabeu que a mi m'agraden "los trastos, l'obreta i els pots i potets"!
Com em diria una bona amiga...."aquesta la necessitaves, oi?"
Un dels efectes colaterals  de l'adquisició d'aquesta cassola va ser la compra d'uns llibres de cuina; un d'ells el que avui us presento: Slow Cooker, de Marta Miranda (Ed. Larousse). La Marta Miranda és la creadora del bloc CROCKPOTTING, un bloc de referència en el món de les olles de cocció lenta. 

Amb aquest llibre vull començar una proposta que m'he fet pel 2017......publicar 1 recepta de cadascun dels llibres de cuina que tinc a la meva biblioteca culinària particular. L'anomenaré #1llibre1recepta . A veure com va!
D'aquest llibre vaig triar la recepta d'unes galtes de porc. Respecte a la recepta original vaig canviar el vi oporto pel Pedro Ximenes i no vaig posar tants alls. Les galtes van quedar molt meloses..... Marcos Nogales va tenir una feinada per desossar-les (i li agraeixo de tot cor!), fet que crec que ha tingut molt a veure a l'hora de facilitar la cocció i que quedin molt suaus. Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 

  • 6 galtes de porc sense os (si és possible)
  • 2 porros
  • 4 alls
  • 2 pastanagues
  • 100ml de vi Pedro Ximenes
  • 1 ramet d'herbes aromàtiques
  • farina
  • 6 prunes i 4 figues seques
  • sal, pebre mòlt 
  • Oli d'oliva VE
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem les galtes: eliminem l'excés de greix, les salpebrem. Reservem.
  2. Tallem els porros molt finets i les pastanagues en rodanxes. Reservem. 
  3. Enfarinem les galtes. Hem d'evitar que quedin massa enfarinades (les espolsarem una mica).
  4. Preparem una paella al foc amb oli d'oliva i l'escalfem. Daurem les galtes enfarinades i les reservem. 
  5. Al mateix oli de daurar les galtes saltegem les pastanagues i els porros, durant uns 5 minuts aproximadament. 
  6. Disposem les verdures a la base de la cassola, ben escampades. Damunt de les verdures col·loquem les galtes, el ramet d'herbes, les prunes, les figues i els alls.                                                     
  7. Aboquem el vi per damunt de la carn. 
  8. Programem la cassola 8h en temperatura baixa. 
  9. Una vegada passat el temps de cocció podem agafar les verdures de la cocció i triturar-les amb la batedora. Com més us agradi!      
A nosaltres ens van agradar moltíssim! Desitjo que a vosaltres també! 



Comentaris

  1. Mmmm......m'agrada. L'apunto:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi.....m'encanta! Les galtes m'agraden de tota manera!
      Petonets,Assumpció!
      Olga

      Elimina
  2. Me gusta mucho la cocina y tu blog por lo que me quedo siguiendolo y al tener yo un blog también pues te invito a el, besotes..
    http://estoyentrepaginas.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  3. Respostes
    1. Gràcies, Lolines! Ens van agrada moltíssim! Repetirem, segur!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Aquest plat és dels meus...xup-xup i sense presses.
    M'agrada molt Olga
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!