POLLASTRE DE CORRAL EN PEPITÒRIA @SlowCooker #1llibre1recepta


Fa unes setmanes vam gaudir d'un pollastre de corral deliciós.
Vaig encomanar-lo a la Carnisseria Nogales i Marcos ja m'ho va dir...."ja veuràs com és un producte de primera qualitat, la diferència val la pena". I així ha estat! Li he donat tota la raó! Feia anys que no menjava un pollastre tan bo. Em va recordar al pollastre que cuinava la meva iaia, del corral del iaio. 
I com el cuinaria? Doncs amb la meva olla de cocció lenta. I quina recepta? Doncs una del llibre de la María del Pozo, La olla lenta regional. Aquest és un llibre que m'ha ajudat molt amb les receptes tradicionals i el seu procés de cocció; també m'agraden les receptes que ens presenta la seva autora. 
Em vaig decidir per una recepta tradicional, la pepitòria; vaig pensar que seria molt adient per un pollastre de corral. Vinga, us explico!

INGREDIENTS (6p.aprox): 
  • 1 pollastre trossejat
  • 100g d'ametlles crues sense pell
  • 2 ous durs
  • 1 ceba
  • 250ml de brou de pollastre 
  • 50ml de vi blanc
  • 2 alls
  • 10 brins de safrà
  • Oli d'oliva VE
  • Julivert
  • 2 fulles de llorer
  • Pebre negre mòlt
  • Sal
  • Una mica de farina
PREPARACIÓ:
  1. Salpebrem el pollastre i l'enfarinem.
  2. Preparem una paella amb oli d'oliva i fregim els trossos de pollastre enfarinats. Els reservem. 
  3. Sofregim els alls en el mateix oli de fregir el pollastre. 
  4. Trossegem la ceba i fem que es sofregeixi una miqueta al mateix oli anterior. 
  5. Incorporem el vi i fem que s'evapori durant uns 2 minuts aproximadament. Afegim el brou de pollastre i ho fem coure fins que la barreja està calenta. 
  6. En una paella petita daurem lleugerament el safrà. A continuació torrem les ametlles.
  7. Preparem una picada amb el safrà, les ametlles torrades i el julivert. 
  8. Col·loquem tots els ingredients a l'olla: el pollastre, la salsa, la picada i el llorer. Els barregem i la posem a coure 1 hores en alta i 5 en posició baixa (a la recepta original era 7h en baixa; però vaig pensar que al ser pollastre la cocció seria diferent a la de la gallina).                                            
  9. Una vegada acabada la cocció desfem els rovells dels ous durs dins la salsa. Cuinem durant 1/2 més amb la cassola destapada. 
  10. Trossegem les clares dels rovells. Les repartim per damunt del pollastre. Deixem que reposi. 
I ja està! Podreu gaudir d'un pollastre en pepitòria dels de tota la vida! 



Comentaris

  1. Els pollastres de corral són una delícia! Fes-los com vulguis!! Fa molt bona pinta, un altre recepta d'un altre llibre!!!ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta! Ho tinc molt clar....pollastre de corral pels guisats!
      Petonets i bon cap de setmana!
      Olga

      Elimina
  2. Una recepta que feta ben a poc a poc has aconseguit que sigui una delícia.
    I seguim coneixent llibres!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'he descobert fa ben poc i puc dir....que m'agrada molt!
      Petonets i bon cap de setmana!
      Olga

      Elimina
  3. M'encanta així el pollastre, que bo, petons Olga i bon cap de setmana :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Lídia! El pollastre cuinat a baixa temperatura és...una delícia!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!