BUNDT CAKE DE LLIMONA EARL GREY TEA


Aquest bundt cake ha estat molt especial per mi per dos motius: perquè l'he compartit amb els companys d'escola i ha agradat molt i perquè és la primera publicació compartida amb els meves amigues blogueres Glòria de No tot són postres a la cuina i Marta de Padenous. Són genials! Elles ja fa temps que publiquen receptes compartides i ara m'he afegit jo. Gràcies noies! Espero estar a l'alçada.....

La recepta d'aquest bundt ens la va proposar la Marta i és del seu llibre de receptes de la Kitchen Aid. Respecte a la recepta original he fet algun canvi, sobretot en quantitats. No he posat llima; tenim moltes llimones de l'hort! He reduït la quantitat de te i he variat l'acompanyament; no he fet la crema de mascarpone, he fet un glacejat de llimona.  
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 250g de farina de rebosteria (a la recepta original és "bizcochona")
  • 300g de sucre
  • 1tbsp   (cda) dee Royal (si la farina no és "bizcochona afegim una mica més, jo  1/2 tbsp)
  • 1tsp (cdta) de sal
  • 1tbsp de fulles de te earl grey (a la recepta original són dues)
  • 125ml d'oli d'oliva VE
  • 5 rovells
  • 8 clares d'ou
  • Ratlladura de dues llimones (o 1 llimona i 2 llimes)
  • 100ml de suc de llimona 
  • 1/2 tsp de cremor tártaro 
  • GLACEJAT: sucre glass i suc de llimona. Llavors de rosella per decorar. 
PREPARACIÓ:
  1. Escalfem el forn a 170º
  2. Greixem un motlle especial per bundt amb mantega o amb spray desmotllant. 
  3. Tamisem la farina, el Royal i la sal. 
  4. Piquem 100g de sucre amb el te. Ho podem fer amb un molinet de cafè o amb la Thermomix (30s, vel.5-10)-
  5. Al bol de la KA aboquem la farina i els 200g de sucre restants. Fem un forat al mig. Afegim l'oli, els rovells i les ratlladures. Ho barregem a velocitat 2 durant uns 30 segons aproximadament. 
  6. Incorporem el suc de llimona. Barregem a velocitat 6 durant 1 minut. Passem la massa a un altre bol. Rentem i assequem molt bé el bol de la KA.
  7. Pugem les clares (amb el cremor tàrtar) a punt de neu. Ho fem a Velocitat 8 fins que estan ben firmes. És impressionant veure treballar a la màquina! 
  8. Barregem amb molta suavitat la massa anterior amb les clares a punt de neu. Aboquem al motlle la massa resultant. 
  9. Enfornem durant uns 55 minuts a 170º i 10 minuts a 180º. 
  10. Una vegada ha finalitzat el temps de cocció deixem reposar el bundt uns 10 minuts. Passats aquests minuts desmotllem i deixem refredar sobre una reixeta. 
  11. Quan el bundt està fred preparem el glacejat. Barregem el suc de mitja llimona amb sucre glass (quantitat " a ull") fins que arribeu al punt que us agrada el glacejat. Decorem amb llavors de rosella (opcional).                                         
Us convido a visitar les dues receptes de les companyes, en elles gaudireu d'un acompanyament pel bundt : una crema de formatge i festucs. 
- Recepta PA DE NOUS
Fins la propera!



  



Comentaris

  1. Benvinguda al repte! Aquí l'experta amb Bundts ets tu!!!La Glòria darrera teu, i jo tot just començo!!!
    A casa també va agradar molt, nosaltres som addictes al te!
    ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Marta! Jo....experta de res! A mi el te m'agrada però no en prenc molt sovint. Potser és perquè no he arribat a tastar mai un bon te! M'hauràs de donar alguna classe!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
    2. Si vols tastar un te que sigui realment bo, et recomano la marca "ahmad tea". Ho vaig coneixer quan estudiava i compartía pis amb unes noies angleses, i fins ara no he trobat cap altre te tan bo com aquest. El pots comprar a la página "planetate", tenen botiga a Barcelona i ho envian a domicili.

      Elimina
  2. Es el meu bundt cake favorit tot i que el preparo amb una recepta una mica diferent! Quina presencia!!
    petons
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que és molt bo, Palmira! Cada vegada m'agraden més el dolços amb cítrics!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Es xulo cuinar a sis mans, encara que cadascú ho faci a casa seva.
    Ara ja comptem sempre amb tu!!!!
    La propera ben aviat 😋
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt, m'ha agradat molt! La propera l'espero "en candeletes"!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

  4. Que delicia, me quedo con un trocito huuuuuu.Bsss

    ResponElimina
  5. Oh no, oh no, OHHHHHHHHHH NOOOO! Ara ens envieu aquestes delícies per triplicat????? És que no pot ser! Nenes... quina passada de Bundt Olga! Que bona la combinació llimona-Earl grey. M'apunto la recepta!
    Petons

    ResponElimina
  6. M'atrauen molt els pa de pessic amb te, crec que no n'he tastat mai cap... A veure si m'hi animo, que fa una pinta boníssima! Petonets!
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'ha agradat molt! Ja tinc una altra recepta triada i...la propera vegada sí que li posaré tota la quantitat de te!
      Petonets i gràcies per la visita!
      Olga

      Elimina
  7. És espectacular, segur que era molt bo... Passaré a veure la de la Marta i la de la Glòria... Felicitats a totes 3!!! Ptns

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Anna! Era boníssim! Elles han fet un acompanyament de primera!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!