LOAF CAKE DE TARONJA, AMETLLA I XOCOLATA A L'AROMA DE COINTREAU


Ja sabeu des de fa temps que estic enamorada dels bundts, pounds, loafs, chiffon,.....cakes. Enamorada d'aquests dolços i dels motlles Nordic Ware! Ja no em compro bolsos. Ja no em compro anells, polseres i arracades. Només penso en ampliar la meva col·lecció de motlles de rebosteria! Què hi farem! Com es sol dir...."tot ajuda a viure", oi? 

Gràcies a la Bea Roque i als seus llibres vaig descobrir aquest tipus de dolços. En l'actualitat, a banda de seguir a la Bea també segueixo a la Isabel de Aliter Dulcia i a les noies de I LOVE BUNDT CAKES
M'encanten les seves receptes! I també m'agrada molt fer dolços amb taronja, així que ho vaig tenir clar a l'hora de triar recepta.                                      Em va agradar moltíssim el loaf cake de taronja, ametlles i xocolata però vaig optar per fer algun lleuger canvi respecte a la recepta original: incorporar el sucre vainillat, substituir l'oli de gira-sol per l'oli d'oliva i incorporar el Cointreau. No vaig cobrir-lo amb cobertura de xocolata, el vaig empolvorar amb sucre glass. 
Per aquesta recepta vaig estrenar motlle....el Botanical Pumpkin, de Nordic Ware. L'ocasió s'ho mereixia! Un dinar de retrobada amb bons amics!

Vinga, us explico!

INGREDIENTS:
  • 3 ous tamany L
  • 210g sucre+20g sucre vainillat
  • 100ml d'oli d'OVE suau
  • 125g de iogurt natural
  • 110ml de suc de taronja+40ml de Cointreu
  • 220g de farina normal
  • 15g de Royal
  • 50g de farina d'ametlla
  • 50g de xips de xocolata negra
  • ratlladura de taronja de 2 taronges
  • sucre glass per decorar
PREPARACIÓ:
  1. Escalfem el forn a 180º, escalfor dalt i baix.
  2. Greixem el motlle amb mantega o amb spray desemmotllant. 
  3. Tamisem la farina amb el Royal. Reservem.
  4. Preparem la batedora amb l'accessori pala. Batem els ous amb el sucre i la ratlladura de taronja fins que estan ben cremosos. (vel.4 aproximadament)
  5. Incorporem el iogurt i l'oli, a poc a poc. Batem a poc a poc (reduirem la velocitat a 1). Afegim el suc de taronja i el Cointreau. 
  6. A continuació afegim la farina d'ametlla i les perles de xocolata. 
  7. Per últim, la farina. Acabem de barrejar de manera manual, amb l'espàtula. 
  8. Aboquem la massa al motlle, fem uns cops i enfornem durant uns 50 minuts. 
  9. Una vegada finalitzat el temps de cocció deixem reposar el loaf dins el motlle uns 10 minuts. Desemmotllem damunt una reixeta i deixem refredar.  
  10. Abans de servir-lo, l'empolvorem amb sucre glass. 
Aquest loaf cake és millor fet d'un dia per l'altre, reposat. És una delícia! El repeteixo segur! 





Comentaris

  1. Una pinta y un aroma que me llegan hasta aquí por la pantalla!
    Este molde me lo trajo el tió así que ya tengo receta para estrenarlo jejeje
    Petons,
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Palmira....¡ya verás como te encantará! El molde...es precioso.
      Besos,
      Olga

      Elimina
  2. Reina dels motlles!!! Pintassa aquest loaf cake! amb gustet a taronja! mmmm boníssim!
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta.....és boníssim!El toc de la xocolata i el Cointreau, el fan més deliciós!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Respostes
    1. Deliciós.....moltíssim, Mònica! I el motlle...m'encanta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Xiqueta però que bo amb la taronja i la xocolata... i el puntet de Cointreau😋😋😋😍😍😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!