PA DE MANDONGUILLES


 

Avui us porto un pa ben diferent! Un pa farcit de mandonguilles! 
A casa nostra som molt panarres així que vaig tenir clar que triomfaria. És ideal per un sopar informal o per un dinar al camp. 
Tenia carn picada per preparar mandonguilles però no tenia ganes de fer-les de manera tradicional. Se'm va encendre la llumeta i vaig anar a buscar el llibre que m'ajudaria. 
La recepta és del llibre LAS RECETAS DE LA FELICIDAD, de Sandra Mangas. Igual que em passa amb altres llibres, m'encanta fullejar-lo.....gaudeixo només de veure les fotografies, llegir les receptes i passar fulles. Sóc feliç així!
La part de l'amassat la vaig fer amb la meva amiga Thermomix, la meva gran ajudant. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 400g de farina de força
  • 10g de llevat fresc 
  • 250ml de cervesa
  • 50ml d'oli OVE
  • 10g de sal
  • 18-22 mandonguilles (tot dependrà del tamany)
PREPARACIÓ:
  1. Massa de pa: introduïm al got de la Thermomix els líquids i el llevat. Barregem 15s/Vel.3. A continuació afegim la farina i la sal. Barregem 10segons/Vel.6 i amassem 2min/Got tancat/Velocitat Espiga. Aboquem la massa damunt del pedrís prèviament enfarinat i deixem reposar la massa uns 10 minuts. 
  2. Preparem un motlle rodó i el greixem amb oli d'oliva. 
  3. Tallem la massa en el mateix nombre de porcions que mandonguilles tenim. Formem boletes. 
  4. Aplanem cada bola  amb el corró (donant forma rodona) i col·loquem una mandonguilla. Tanquem la porció de massa portant els extrems cap a l'interior, fent una bola.                                   
  5. Anem col·locant totes les boles dins el motlle, vigilant que ens quedin bé.            
  6. Deixem reposar el pa de mandonguilles uns 30 minuts. 
  7. Escalfem el forn 200º. 
  8. Enfornem el pa de  mandonguilles durant uns 35-40 minuts. 
  9. El deixeu refredar dins el mateix motlle i és així com el podeu servir a taula.
Desitjo que us agradi moltíssim! És una opció per un dia de camp, un berenar sopar informal, una excursió......


Comentaris

  1. Que original Olga!!!!!
    A casa meva també agradaria molt, els el faré, però jo faré que amassi l'altra amiga nostra...la JA!
    Bon dimecres.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu tens més paciència que jo per amassar i...en saps més!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Es un manera genial de preparar pa !! Individuales si que n'he fet però així versió gegant no! I pels picnics de primavera és una gran opció!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí i el millor.....no cal ni forquilla ni ganivet!
      Petonets, Palmira!
      Olga

      Elimina
  3. Que buena idea este pan con sorpresa INTERIOR DE ALBÓNDIGAS.Sublime.
    peto

    ResponElimina
  4. Hola Olga, jo també disfrute de fullejar llibres i revistes de cuina. El de Sandara deu ser molt bonic.
    El pa és molt original i no massa complicat. El meu fill, també gaudiria menjan-ne.
    Besets

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un petit plaer, oi que sí, Marisa? M'encantar fullejar llibres i fer pa!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. I els suques a la salsa de tomáquet!! Mai hagués pensat en fer-ho! M'agrada la idea!! Ptnts

    ResponElimina
  6. Molt original aquest pa, amb lo que m'agraden les mandonguilles :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. A nosaltres ens va agradar molt! Quan el presentes a taula impacta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. Uala nena que bo i que xulo! Felicitats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Glòria! Això és el que em van dir els convidats!
      Petonets!
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!