PA DOLÇ DE TARONJA CONFITADA, XOCOLATA I NOUS




Aquest pa dolç va ser un descobriment instagramer, un descobriment de pim-pam, un descobriment d'aquells que en qüestions de segons decideixes que t'animaràs a fer-lo. Va ser com un amor a primera vista! 
No sé si va pesar més el fet que porti taronja confitada (i jo en tenia al rebost, la que em va quedar de fer un pannettone) o el fet que estigui fet amb la panificadora. Sí, ja sé....no té el mateix valor un pa fet a la panificadora que si està amassat a ma, o amb amassadora i enfornat al forn, però a mi ja em serveix. 
Total, que el vaig preparar i em va encantar! Molt! Moltíssim! 
És una recepta del bloc CON HARINA EN MIS ZAPATOS, el PAN DULCE DE NARANJA CONFITADA

 
En poc temps de diferència el faig preparar dues vegades. La segona, una mica diferent a la primera; vaig incorporar-li dos ingredients, les nous i la xocolata. 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS:
  • 1 grapat d'avellanes picades amb el morter
  • 1 grapat de perles de xocolata
  • 3 rodanxes de taronja confitada
  • 350g de farina de força (a la recepta original, d'ús comú)
  • 140ml de llet sencera 
  • 80g de mantega
  • 2 rovells d'ou 
  • 1 cdta de suc de llimona
  • 20ml de Cointreau (o aigua de azahar)
  • 1 cdta de sucre vainillat
  • 40g de sucre
  • 6g de llevat en pols de forner
  • 1 polsim de sal


PREPARACIÓ: posem els líquids a la cubeta de la panificadora i després els sòlids excepte la taronja, la xocolata i les avellanes; aquests ingredients els incorporarem quan la màquina avisi acústicament. 
Seguim les instruccions de la panificadora. A la meva, programa 4 (pan dulce), pa de 750g. 

Una vegada finalitzat el programa, deixem refredar el pa sobre una reixeta. I ja està! Esperem que estigui a punt per menjar i...a gaudir!