PEDRERS, LA RECEPTA DEL MEU PARE



La tapa que us porto avui és una de les tapes per excel·lència de casa dels meus pares. Quan fem una celebració familiar, ja sigui a casa dels o casa meva m'encanta que el meu pare em digui...."Olga, ¿quieres que prepare unas mollejas?" Com li he de dir que no!? Si m'encanten i a ell li agrada cuinar-les!
Sóc conscient que hi ha molta gent a qui no agraden els pedrers, els ronyons, el fetge....a mi m'han agradat molt sempre, des de ben petita. Sempre he sigut molt "recaptosa" i he tingut bona gana; m'ha agradat provar-ho tota varietat de plats. A casa dels meus pares vam menjar de tot; suposo que el fet que els iaios tinguessin animals de corral va tenir molt a veure.
Són fàcils de fer, no tenen cap complicació especial. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • Pedrers de pollastre nets
  • Vinagre i agua
  • Oli d'OVE
  • All i julivert
PREPARACIÓ: 
  1.  Netegem molt bé els pedres. Tot i que els comprem nets haurem de tenir la precaució de ser molt curosos amb la seva neteja. 
  2. Pelem els alls (quantitat segons el vostre gust) i els tallem a trossets petits. Fem el mateix amb el julivert. 
  3. Salem els pedrers i els col·loquem en un bol.
  4. Cobrim els pedrers amb una barreja d'aigua i vinagre (per ex: d'un got d'aigua, dos dits d'aigua i la resta de vinagre). Els deixem en remull unes 3 o 4 hores. 
  5. Escorrem els pedrers i els assequem molt bé, amb paper de cuina. 
  6. En una paella, escalfem oli abundant i fregim els pedrers. Haurem de tenir precaució! Al començament esquitxa molt! 
  7. Una vegada ha evaporat el vinagre i uns tres minuts abans de finalitzar la cocció, incorporem els alls tallats a trossets i el julivert. Hem de vigilar que no es cremin! 
I ja està! Ja podem gaudir d'una tapa molt gustosa! 




Comentaris

  1. Ja saps que et diré, veritat?????
    Avui no 😔
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Adoro els pedrers i en cuino a casa. Aquesta no la sabia. La farem. Gracies !!!!!! Alícia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc de les teves! M'encanten! Jo no els cuinat de cap altra manera....Com els fas tu?
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Que bons, m'agraden de totes maneres Ummm
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo només els he cuinat així! Hauré de buscar altres receptes!
      Petonets,
      oLGA

      Elimina
  4. Que buenas estas recetas tradicionales y ademas con tradición familiar.
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quasi que és pel que més m'agraden, perquè són receptes de casa.
      Petonets!
      Olga

      Elimina
  5. M'encanten els pedrers i això que sóc poc de carn! Però amb aquesta recepta mai les he cuinat, gràcies per compartir aquesta recepta familiar!
    Palmira

    ResponElimina
  6. A mi si que m'agradarien els pedrers del teu pare. Una bona tapa i de segur, molts bons records.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic convençuda que sí, t'agradarien!
      Petonets, Marisa!
      Olga

      Elimina
  7. Respostes
    1. No he provat mai els d'ànec....quina diferència hi ha?
      Ja em diràs!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  8. Depèn del q hagin menjat! Els d'ànec eren d'ànec per fer foie...Imagina't!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!