BAGELS @Cuinema6mans


 


Ens hem tornat a posar! Sí, sí! Torno a ser aquí amb el @Cuinema6mans juntament amb la Glòria i la Marta. 
Una conversa agradable de whatsapp, una foto, un mira que faig i.....què us sembla si ens posem amb els bagels? Endavant! 

Jo m'he decidit per la recepta del llibre de la meva amiga  Thermomix "Panadería y bollería I". 
Quan els torni a fer he de millorar el forat del mig. No els vaig voler fer molt grans i al final quasi em quedo amb bagels sense forat! 

INGREDIENTS:
  • 130g d'aigua mineral
  • 10g de llevat fresc
  • 20g de sucre
  • 120g de farina de rebosteria
  • 130g de farina de força
  • 1/2 cdta de postre de llet en pols
  • 5g d'oli d'oliva
  • 15g de mantega a temperatura ambient
  • 1l d'aigua molt calenta per posar en una safata dins el forn
  • 1 ou batut per pintar
  • Per decorar: llavors de sèsam, llavors de rosella, orenga, sal Maldon.....
PREPARACIÓ: 
  1. Posem l'aigua i el llevat fresc al got i escalfem 1min.37º/Vel.1
  2. Afegim el sucre, les farines, la llet en pols, l'oli i la mantega. Amassem 2min/Got tancat/Velocitat Espiga. Deixem reposar la massa dins el got durant uns 30 minuts. 
  3. Aboquem la massa damunt del pedrís de la cuina (prèviament enfarinat). Formem un cilindre i el tallem en 10 trossos. Amb cada tros de massa formem una boleta. Les mantenim cobertes amb un drap. No hem de deixar reposar. 
  4. Escalfem el forn a 170º. A la base del forn posem una safata amb 1l d'aigua ben calenta. 
  5. Agafem cada boleta de massa i fem un forat al centre, amb el dit. Ja tenim els bagels!  Els anem deixant sobre una safata de forn coberta amb paper vegetal. Vigilem que no ens quedi el forat petit! Al forn augmentaran de volum i es tancarà!
  6. Deixem reposar els bagels uns 20 minuts, coberts amb un drap. 
  7. Una vegada hagin reposat els bagels els pintem amb ou batut i els decorem amb l'ingredient que més ens agradi. 
  8. Els enfornem durant uns 20 minuts. Si no veiem que ens queden poc daurats els podem posar una miqueta més, a la part alta del forn. 
  9. Els deixem refredar sobre una reixeta, tapats amb un drap. 
Els podeu menjar com vulgueu: sols, amb salat, amb dolç....



 




Visiteu a la Marta i a la Glòria! Us deixo les seves receptes!


Comentaris

  1. Ja hi tornem a ser!!! Al final amb el forat perfecte!!! Em van encantar! Repetiré amb l'a recepta que ha fet la Glòria!!
    T'han quedat genials! Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo faré com tu...la recepta de la Glòria!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina
  2. Jo repetiré amb la vostra recepta. Més pim-pam i veig que perfectes!!!!!
    A per la propera!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs....jo amb la teva! És més autèntica!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina
  3. Uns bagels són excel.lents! Però crec que és la primera vegada que veig una recepta que no els escalfa amb aigua i bicarbonat!
    Petons i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  4. Enveja pura, perquè com li he dit a la Glòria, es una recepte que tinc pendent. Fantàstics.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs tu de ben segur que els faràs perfectes! I les fotos....estic desitjant veure'ls!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Hola Olga, vaig publicar els bagels fa anys per a un repte i recorde que no van ser massa fàcils pel tema del foradet. Els teus, sembla que t'han quedat deliciosos i de segur, que els repetiràs, bé si el blog ho permeteix.
    Besets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els repetiré....segur, Marisa! Ens han agradat molt!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Doncs a mi em sembla que t'han quedat molt bufons Olga, sobretot tenint en compte que no els acostumes a fer habitualment, i segur que et van quedar boníssims!!
    M'encanten els bagels per cert, sobretot per esmorzar :P
    Petons!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!