BUNYOLS DE CALÇOTS

 
Avui us porto uns bunyols que hem descobert aquesta setmana. 
El diumenge vam anar de calçotada amb uns amics i vaig prendre a casa uns calçots que van quedar. Mai no havia fet una recepta d'aprofitament amb calçots i tenia moltes ganes! 
Em vaig decantar per fer uns bunyols del mateix estil dels de bacallà, que ens agraden molt i són molt senzills de fer. Vaig utilitzar quatre calçots així que....ja estic pensant en una altra! 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS (12 bunyols petits aprox.):
  • 1 patata grossa 
  • 1 fulla de llorer
  • 4 calçots 
  • 1 ou 
  • Sal
  • Oli d'OVE per fregir
PREPARACIÓ: 
  1. Trossegem la patata i la posem a bullir en un cassó, amb sal i una fulla de llorer. Ha d'estar molt ben bullida. 
  2. Mentrestant, tallem els calçots a trossets ben petits. 
  3. Escorrem la patata, la dipositem en un plat i l'aixafem amb una forquilla. 
  4. Barregem la patata i els calçots.   
  5. Separem la clara del rovell de l'ou. Barregem el rovell amb la patata i els calçots. Muntem la clara a punt de neu i ho barregem amb molta suavitat. 
  6. Posem l'oli en un paella i l'escalfem. Amb l'ajuda de dues culleres de postres anem agafant la massa i fregim els bunyols. Els deixem sobre paper de cuina.  
I.....a gaudir! Amb una bona amanida tenim un sopar de luxe! Què us sembla? 
Em quedo preparant una altra recepta amb calçots!





Comentaris

  1. Respostes
    1. Gràcies, Lolines!Sí, ha estat una bona descoberta!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Quina recepta d'aprofitament més bona!
    Bon dimecres!
    Palmira

    ResponElimina
  3. Es veuen molt cruixents, gairebé els puc sentir a la boca.
    Molt ben pensat, Olga.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Ostres quina gran opció per als calçots, no si ja dic jo que cada dia formen part de més plats de la nostra cuina.

    ResponElimina
  5. Olga, tenen molt bona pinta!
    Una altra manera deliciosa d'aprofitar els calçots és fer-los en tempura.

    Una abraçada,

    Judit

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!