FILET DE PORC EN SALSA CUMBERLAND @Thermomix


El plat que avui us presento el vaig fer per un sopar de Nadal amb amics. No l'havia fet abans, em vaig arriscar a tenir una sorpresa! 
Amb segons quins amics et pots arriscar, pots provar, pots innovar.....perquè saps que ells seran sincers i et donaran la seva opinió, valoraran la cuina que els presentes i et reptaran a tastar nous plats. És un goig! 

Vaig triar fer aquesta recepta després de la classe de cuina de Nadal de Thermomix. No vam tastar el plat però l'oloreta que desprenia durant la seva cocció i els ingredients que porta em van robar el cor. En aquell mateix moment vaig decidir que el faria! I tant! 
I aquí estic....us ho presento!

INGREDIENTS FILETS: 
  • 2-3 filets de porc petits (de molt bona qualitat), sal i pebre mòlt.


INGREDIENTS SALSA CUMBERLAND: 
  • 200g d'aigua
  • 6 tires de pell de taronja i 6 tires de pell de llimona (sense part groga). A la recepta original es talla en juliana i es servei amb el plat; jo només la vaig posar en el moment de la cocció i després la vaig retirar. 

  • 30g de ceba
  • 40g d'oli d'oliva (a la recepta original es fa amb mantega) 
  • 400g de vi Pedro Ximenes 
  • 1 cda de Maizena
  • 100g de suc de taronja
  • 1/2 cda de mostassa de Dijon
  • 1cdta de sal
  • 1cdta de pebre mòlt
  • 300g de melmelada de frambuesa 
PREPARACIÓ: 
  1. Empolvorem els filets amb sal i pebre. 
  2. Els emboliquem amb film transparent, individualment. Els col·loquem al recipient Varoma i els reservem. 
  3. Posem dins el got l'aigua i l'escalfem 5min/100ºC/Vel.cullera 
  4. Afegim la pell de taronja i de llimona i programem 2minuts/100º/gir esquerra/Velocitat cullera. Escorrem el contingut del got utilitzant el colador. Si voleu utilitzar les pells per presentar-les amb el plat, les heu d'assecar amb paper de cuina. 
  5. Posem dins el got la ceba i l'oli d'OVE o la mantega. Trossegem 2segons/Vel5. Sofregim 5min/Varoma o 120º/Vel.1 
  6. Incorporem el vi, col·loquem el Varoma a la seva posició i programem 20min./Varoma/Vel.1. 
  7. Una vegada finalitzada la cocció retirem el Varoma i el reservem tapat. 
  8. Col·loquem un bol sobre la tapa del got amb la Maizena, afegim el suc de taronja i barregem. 
  9. Incorporem la barreja anterior al got, afegim la mostassa, la sal, el pebre i programem 5min/100º/Vel.5.  Mentrestant, retirem el film dels filets i els tallem. 
  10. Finalment afegim la melmelada i barregem 5segons/Vel.3. * Si volem presentar el plat amb les pells de  taronja i llimona, també els hem d'afegir al got en aquest moment.  
  11. Servim els filets acompanyats de la salsa. 
El resultat va ser uns medallons al seu punt de cocció, tendres i molt saborosos. 
La fotografia no m'agrada gaire....prometo substituir-la quan torni a repetir el plat! 

Comentaris

  1. Menudo de rico para salsear con un buen trozo de pan huuuuuu.Que pases un buen día.Bsss

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta que té la salsa!!
    Se'ns dubte és un plat de festa grossa.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Muy arriesgada eres tu!! que luego los amigos son muy criticones jejejej. Seguro que estaba delicioso porque la pinta es muy buena y tu una cocinera estupenda.
    Besitos y buen finde.

    ResponElimina
  4. Ostres, a mi m'agrada sense sentir l'oloreta 😉
    ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  5. Que boníssim, amb el toc de la fruita... És una boníssima recepta per provar entre amics!
    Marta

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!