EL CÓC DE LA TIA DOLORES

 
La tia Dolores era la germana gran de la meva sogra. La recordo amb molt carinyo, sempre amb un bonic somriure a la cara i de bon humor. Fa anys que ens va deixar però encara ens queden els seus records i la recepta d'un cóc que li quedava.....deliciós. De fet, quan jo em vaig apuntar la recepta a la meva llibreta el nom que li vaig posar va ser aquest, cóc de la Tia Dolores. 
No deixa de ser un cóc normal i corrent, però el toc de l'almívar de Licor 43 li dóna un gust i textura molt especial. 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 
  • 3 ous L
  • 250g de sucre
  • 250g de farina
  • 125g de llet sencera
  • 125g d'oli
  • 1 Royal
  • 1/2 tub esperit llimona
  • Almívar: 50ml aigua+Licor 43 (aprox.)+una cullerada de sucre.
  • Sucre glass per decorar
PREPARACIÓ:
  1. Escalfem el forn a 180º i greixem el motlle que haguem triat (jo ho faig amb spray antiadhrent).
  2. En primer lloc, separem les clares dels rovells. Reservem les clares. 
  3. Tamissem la farina i el Royal.
  4. Posem els rovells, el sucre i l'esperit de llimona al bol de la KA (accessori pala) i ho barregem a velocitat mitjana fins que tinguem una barreja escumosa. Baixarem la velocitat al mínim i incorporarem la llet, l'oli i la farina. Hem de vigilar per no barrejar en excés. Passem la massa a un bol gran. 
  5. Rentem el bol de la KA i l'assequem molt bé. Posem l'accessori varetes. 
  6. Aboquem les clares dels ous dins el bol de la KA i batem a velocitat màxima fins que estiguin ben pujades. 
  7. Anem abocant a poc a poc les clares a punt de neu al bol amb la massa reservada. Ho anem barrejant suaument, amb moviments envolvents amb una espàtula. 
  8. Aboquem la massa al motlle i enfornem durant uns 45 minuts aprox. a 180º (o fins que estigui cuit, ho comprovem amb un tester).            
  9. Preparem l'almívar: posem en un cassó petit l'aigua , el sucre i  un bon raig de Licor 43. Ho portem a ebullició i anem remenant fins que el sucre està ben desfet. Reservem i deixem refredar. 
  10. Quan ha finalitzat el procés de cocció ho desemmotllem sobre una reixeta i ho deixem refredar.                                            
  11. Una vegada està fred el cóc el banyem amb l'almívar. 
  12. Abans de servir-lo l'empolvorem amb sucre glass. 
A nosaltres ens agrada moltíssim! Ara em queda tornar a repetir-lo per que ho pugui tastar la meva sogra! Suposo que em donarà el vist-i-plau.....




Comentaris

  1. Ha de ser ben bo aquest coc! hauré de mirar el moble bar dels pares a veure si hi trobo aquest licor per tastar-lo. Petonets i bona setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que ho és, sí, Eva! Si trobes el Licor43...fes-lo! Ja veuràs com t'agrada!
      Gràcies per la visita i les paraules!
      Petonets i bona setmana!
      Olga

      Elimina
  2. La veritat, Olga, és que tot el que es fa en carinyo i bons records, d'una persona estimada, ja ens està d'allò més bo. El coc, amb el licor 43, em sembla de lo més original i ens porta als que ja tenim una edat a recordar altra època.
    T'ha quedat perfecte. La tia, estaría molt contenta.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa, el toc de Licor43 és molt especial! M'agrada molt! Crec que sí, que li agradaria que ho publiqués.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. La tieta Dolores n'estaria molt contenta, segur!! Licor 43, li ha de donar el toc segur!! Ptnts

    ResponElimina
  4. A mi m'agraden tots els cocs, aquest segur que també m'agradaria molt Olga.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!