SÍPIA AMB MANDONGUILLES

 
Aquest és un dels plats que fan més festa a casa nostra. És un mar i muntanya que ens agrada moltíssim! És el meu mar i muntanya preferit!
El vaig descobrir a casa dels meus sogres. A la meva sogra li queda molt bo! 
Sí, ja ho sé, hi ha moltes receptes de sípia amb mandonguilles a la xarxa, no és cap recepta novedosa, no té res especial.......però em fa il·lusió que també hi sigui la meva. No us penseu que la faig des de fa anys no.....la primera vegada que vaig cuinar aquest plat va ser l'any passat! 
Em vaig animar a fer-la després de col·laborar amb la Festa d'Estiu de l'Associació de Dones Meravelles de Benifallet en la que es fa un sopar popular d'aquest plat. Vaig aprendre molt! Em van ensenyar una manera de fer que facilita la feina quan tens molts comensals. 
Vinga, no m'enredo més i us explico: 

INGREDIENTS:  
  • Sípia tallada a trossos 
  • Mandonguilles de carn 
  • Brou de peix suau
  • Picada: all, julivert, ametlles torrades, avellanes
  • Ceba tallada a trossets (tamany, al vostre gust)
  • Alls (sense pelar, amb un cop)
  • Una mica de farina
  • Oli d'oliva VE
  • Vi blanc 
PREPARACIÓ: 

  1. Fregim les mandonguilles en una paella i reservem. 
  2. Posem oli a escalfar en un cassola (les vaig fer utilitzant cassola de fang) i uns alls. 
  3. Quan l'oli està calent incorporem la sípia tallada. L'anem cuinant a foc mitjà fins que comença a petar (vol dir que ja està feta).                
  4. Mentrestant anem preparant la picada.
  5. Quan la sípia està feta la retirem i reservem. 
  6. A continuació sofregim la ceba. Al cap d'uns minuts incorporarem la picada i la farina i remenem molt bé. Aboquem un bon raig de vi blanc i continuem remenant.                                         
  7. Ràpidament incorporem la sípia. Remenem molt bé. 
  8. Cobrim la sípia (no del tot) amb el brou de peix. També incorporem les mandonguilles. 
  9. Deixem coure uns 30-40 minuts, a foc molt baix, molt lent......fent xup-xup. 
Si no l'heu fet mai....us animo a fer-lo! Us encantarà! Ja podeu preparar una bona barra de pa! 


Comentaris

  1. Olga, jo si que el faig aquest plat! Em recorda a la Trini! Ella em va ensenyar com el feia i malgrat això mai em surt com a ella! Ptnts

    ResponElimina
  2. mira, jo no la he fet mai...
    però la farè... no tingis cap dubte...
    Petonets.

    ResponElimina
  3. A mi també m'encanta aquesta recepta i no la faig gaire sovint!! És d'aquestes receptes que no s'han de perdre mai, veritat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mai, no les hem de deixar perdre, Clara! És una cassola perfecta per quan tens molta gent a dinar.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. A casa ens agrada molt i és d'aquells plats que m'agrada fer quan tinc colla a taula...és un plat que pots tenir fet i que et fa quedar bé!
    Però saps que hi poso jo quan fa el xup-xup final? Una picada de carquinyoli 😋😋😋😋
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!