SUQUET CALERO DE MUSCLOS


 

Aquesta recepta la vaig aprendre a una de les trobades mensuals del grup d'aficionats a la cuina AMICS I AMIGUES DE LA CUINA de Móra d'Ebre. La Mariló ens va presentar aquests musclos i, la veritat.....va triomfar! 
Suposo que com passa amb altres receptes de la cuina tradicional cada família, cada casa té el seu toc personal. És possible que no tothom el faci de la mateixa manera, però l'essència no varia. 

El suquet calero és un plat de pescadors tradicional de la població de l'Ametlla de Mar (Baix Ebre), antigament anomenada La Cala de l'Ametlla. 
Si no l'heu visitat mai us ho recomano.....és un poble de costa preciós! Gaudireu d'un bonic poble de pescadors i d'una oferta gastrònomica amb una gran riquesa. 

El suquet calero que us porto l'he fet amb musclos del Delta de l'Ebre.

També el podeu amb el peix blanc que més us agradi: rap, congre, rèmol,....

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 1kg de musclos
  • 2 tomàquets madurs grossos
  • 3 alls
  • Prebre roig vermell 
  • Una mica de julivert 
  • Sal i oli OVE
PREPARACIÓ: 
  1. Trossegem els tomàquets i els triturem amb els alls i el pebre roig. Si no voleu triturar el tomàquet amb els alls, podeu trossejar-lo i picar els alls en un morter. 
  2. En una cassola posem oli d'OVE a escalfar. Quan estigui ben calent aboqueu la barreja de tomàquet, all i pebre roig i ho sofregiu a foc fort durant uns minuts. 
  3. A continuació incorporem els musclos i un polsim de julivert. Anem remenant sense parar. Veurem que poc a poc es van obrint els musclos. En principi no ens cal afegir aigua ni brou perquè els musclos es van fent amb el seu propi suc  però si ho creieu convenient en podeu afegir una miqueta. Continuem remenant els musclos fins que veiem que estan fets. 
Ja veureu com gaudireu d'un plat ben senzill i deliciós alhora! Hem d'aprendre moltíssim dels pescadors dels nostres pobles de mar, són de gran riquesa gastronòmica. 

Comentaris

  1. És que a l'Ametlla en saben molt!!! I amb bon producte no fallen! A casa els hi posem un raig de vi blanc! Musclos genials, fes-los com vulguis, no? Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. La cuina calera m'agrada moltíssim, Marta!Podríem quedar un dia per anar a fer una volteta per allí!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Apunto a la llista de la compra: MUSCLOS...ja tinc ganes de provar-los!!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els musclos m'agraden de tota manera! Ja em diràs que et semblen aquests!
      Moltes gràcies per les teves visites i paraules!
      Petonets, Assumpció!
      Olga

      Elimina
  3. M'apunto a la volteta per LaCala...i jo, darrerament, els musclos amb vermut!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  4. Me encantan los mejillones del delta y de esta manera seguro que también me gustan si o si.En la Ametlla cada año voy a comer 1 vez mínimo.
    Bon cap de setmana
    Peto

    ResponElimina
  5. Hola Olga. Jo conec i m'agrada L'Ametlla. Vaig estar fa molt de temps i hi vaig tornar farà 3 anys. No vaig menjar bé, la veritat, així que m'emporte una platerada dels teus musclos. Besaeta.

    ResponElimina
  6. Ooohhh buscant la taronja confitada de l'Olgs he fet cap aquí! Boníssims los musclos i si torneu a baixsr truqueu plis plis molts besets

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!