MINICÓCS BORRATXOS AMB MOSCATELL @Thermomix

Fa uns dies vaig anar a casa dels pares a dinar. Sempre que hi vaig m'agrada portar alguna coseta, ja sigui dolça o salada. La meva germana fa igual, així que a vegades fem un tastet familiar i acabem fent "intercanvi" de dolços. Ens ho passem bé, la veritat! 
Doncs l'últim dia em vaig animar a preparar uns minicócs borratxos, del llibre de Thermomix "REPOSTERÍA Y PASTELERÍA I". 
Aaaaiiixxx, que bons van quedar! I no són gens complicats de fer! 
El cóc va quedar flonjo, flonjo, molt flonjo. He modificat la quantitat de l'almívar, penso que amb la meitat ja és suficient. A la recepta original, s'empolvoren amb canyella; jo ho he fet amb cacau i canyella. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS DEL CÓC: 
  • 4 ous L, 100g de sucre (jo vaig posar 85g sucre+15 sucre vainillat), 100g de farina de rebosteria
INGREDIENTS ALMÍVAR:                  
  • 100g d'aigua, 150g de sucre, 75g moscatell
INGREDIENTS DECORACIÓ: cacau en pols, canyella

PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º. Folreu un motlle quadrat de 24x24 aprox. amb paper de forn. 
  2. Col·loquem la papallona. Aboquem els ous i el sucre al got i batem 6minuts/37º/Vel 3.5. Una vegada ha finalitzat el temps, tornem a batre 6min/Vel 3.5 (sense temperatura). 
  3. Afegim la farina al voltant de la papallona i barregem 4segons/Vel.3. Acabem de barrejar-ho amb una espàtula, amb molta suavitat. 
  4. Aboquem la massa al motlle i fem uns cops sobre el pedrís per repartir-ho bé i per que quedi nivellada. 
  5. Fornegem durant 15 minuts a 180ºC (aprox.). 
  6. Rentem el got i comencem a preparar l'almívar. 
  7. Posem dins el got l'aigua i el sucre. Sense posar el cubilet, programem 10 min/Varoma/Vel 1 (si teniu la Thmx5, és 120º). 
  8. Afegim el vi. Aboquem l'almívar a un bol i ho deixem refredar. 
  9. Quan el cóc està fet, el deixem refredar sobre una reixeta.                                             
  10. Quan el cóc està fred, el tallem a daus de 4x4 cm. aproximadament. Els col·loquem damunt una safata o un plat i repartim  l'almívar per sobre. 
  11. Per presentar-los el col·loquem en unes paperines de magdalena quadrades i les empolvorem amb cacau i una mica de canyella (al vostre gust). 
Què us han semblat? Els fareu? Us animareu? Estan boníssims! 
Quan els tornaré a preparar provaré de fer l'almívar amb Licor 43...segur que també serà molt bo!  









Comentaris

  1. Ara mateix me'n menjaria un...o un parell 😋😋😋😋
    Per a mi moscatell o mistela 😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estan emborratxats amb moscatell, Glòria! No sé si amb un parell en tindries prou! Han quedat molt bons!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Respostes
    1. No et pots conformar amb menjar un sol, t'ho asseguro!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Fa temps que no faig servir la Thermomix per a fer dolços. Aquest coc promet! I tinc moscatell, a veure quin dia m'animo!! Prnts

    ResponElimina
  4. Jo segur que si!...ja tinc els paperets per fer la presentació...compraré garnatxa blanca a la Cooperativa. Prenc NOTA!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Assumpció, ja veuràs que bon són! Voldràs repetir!
      PEtonets,
      Olga

      Elimina
  5. Fantástics Olga aquets mini cocs amb el moscatell.
    Bon cap de setmana
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Són molt bons, Miquel! Amb un no hi ha suficient!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!