BUNDT CAKE DE VI NEGRE I MELMELADA DE MORES DE RIUDECANYES

 
Feia molts dies que no preparava cap bundt. Tenia dos motlles NordicWare per estrenar (he aprofitat dues ofertes de preus rebaixats per comprar-los) i no sabia com fer-ho......
 
Com són dos motlles mitjans he triat una recepta i l'he repartit entre els dos motlles. Contenta i feliç m'he quedat! 
Un bundt és el que avui us presento. L'altre reposa al congelador per una propera celebració, festa, sopar....i, de pas, li farem una cobertura diferent. 
Vaig triar una recepta del bloc CON HARINA EN MIS ZAPATOS. El que jo he fet és utilitzar un tipus diferent de melmelada. A la recepta original la melmelada utilitzada és de figues i, en canvi, jo he utilitzat de móres de Riudecanyes feta per la meva estimada germana.
És tota una artista de les melmelades i una autèntica recol·lectora de móres! 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 5 ous M
  • 200g de sucre moré
  • 250g de mantega CADÍ 
  • 250ml de vi negre (el meu, de la cooperativa de Capçanes)
  • 200g de melmelada de móres de Riudecanyes
  • 350g de farina 
  • 30g de Cacau 
  • 2 cdt de Royal
  • 1 polsim de sal
  • 4 cullerades de melmelada de móres per la cobertura
PREPARACIÓ:
  1. Escalfem el forn a 180º.
  2. Greixem els motlles amb spray desemmotllant. Reservem.
  3. Tamissem la farina, el cacau, el Royal i la sal. Reservem. 
  4. Al bol de la KA posem el sucre i la mantega. Amb l'accessori pala a Velocitat 4 ho barregem molt bé fins que augmenta de volum. 
  5. Baixem a velocitat 1. Incorporem els ous d'un en un. No afegim el següent fins que no tenim ben integrat l'anterior. 
  6. Afegim la melmelada poc a poc. Barregem molt bé. 
  7. Tot seguit incorporem el vi i la barreja de la farina. Fem farina-vi-farina-vi-farina. Ho acabem de barrejar amb una espàtula. 
  8. Aboquem la massa als motlles i enfornem uns 45 min (si els motlles són petits). Si el motlle fos gran ho haríem de coure uns 50-60 minuts. Comprovem la cocció amb un testador o amb un escuradents.
  9. Retirem del forn i deixem reposar al motlle uns 10 minuts. 
  10. Desemmotllem i deixem refredar sobre una reixeta.
  11. Escalfem les cullerades de  melmeladas en un cassó petit i les repartim pel bundt. 
 
Què us ha semblat? A que sembla bo? Doncs us confirmo que....ho és! I si ho compartiu amb la família i els amics encara ho és més!



Comentaris

  1. Respostes
    1. Gràcies, Lolines! Aquests motllos són la meva passió!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Reina dels motlles, dels bundts i del savoir-faire !! M’encanta!! T’han quedat perfectes! ����

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les teves boniques paraules, Marta!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  3. Fantástico y bien buenos, de buena gana me tomaba ahora un trozo.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Miquel...quan vulguis venir a tastar-lo, estàs convidat!
      Petonets i bona setmana,
      Olga

      Elimina
  4. Respostes
    1. Moltes gràcies, Clara! És molt bo!
      Petonets i bona setmana,
      Olga

      Elimina
  5. Que preciosos t'han quedat. Jo he fet alguna vegada un coc de xocolata amb vi negre, molt bo...però aquest puntet de la melmelada el deu acabar d'arrodonir!
    I dels motlles...només dir...xulíssims!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mooooltes gràcies! A mi m'agrada el toc que li dóna el vi negre....és molt especial. Els motlles, ja ho saps, són la meva perdició!
      Petonets, Glòria!
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!