CÒC RÀPID DE LES TERRES DE L'EBRE #1llibre1recepta


Mira per on que m'ha agafat dèria per anar buscant entre els meus llibres de cuina receptes tradicionals de cóc ràpid! 
Després de fer el cóc tradicional del Priorat vaig anar a buscar un llibre de cuina tradicional que fa molts anys que tinc i que crec que no ha de faltar a les cases de les Terres de l'Ebre: us parlo del llibre LA CUINA DE LES TERRES DE L'EBRE (Cossetània Edicions, col·lecció El Cullerot),  de la M. Carme Queralt Tomàs, experta antropòloga cultural. 
Tinc triats dos cócs més d'aquest llibre però anem per parts....avui el cóc ràpid! Els ingredients són els mateixos que la resta de cócs, això sí en proporcions diferents però molt semblants. El que fa especial a aquesta recepta és el suc de taronja. 
El procediment a l'hora de fer-lo és una mica diferent. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 4 ous L
  • 400g de farina de rebosteria
  • 400g de sucre
  • 300ml de llet sencera
  • 150ml d'oli
  • La pell d'una llimona ratllada
  • 2 gaseoses de paper
  • 1 tassa de suc de taronja (tassa de tallat, ni de cafè ni de cafè amb llet). 
  • Sucre per decorar (opcional)
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º.
  2. Preparem el motlle i el folrem amb paper vegetal de forn. Reservem. 
  3. Batem els ous en un bol, amb un batedor de varetes.Els batem fins que estan escumosos. 
  4. A poc a poc anem incorporant l'oli, la llet, la ratlladura de llimona i el sucre.
  5. Quan tot està ben integrat afegim la farina i els sobrets de gasosa (jo l'he barrejat amb les gasoses però a la recepta original aquestes s'afegeixen al final, després de tenir-ho tot barrejat). 
  6. Aboquem la massa al motlle i li fem uns copets damunt del pedrís.                          
  7. Ho enfornem durant 35 min. aproximadament. 
  8. Quan el traiem del forn l'empolvorem amb sucre generosament (al vostre gust, evidentment). 
  9. El deixem refredar sobre una reixeta. 


I ja està! A gaudir d'un cóc tradicional de tota la vida! Dir-vos que és esponjós i humit...i que el gustet a taronja el fa especial. Teniu esmorzar casolà per un dies! 
D'aquest que avui he fet una bona part l'he envasat al buit i marxarà amb l'estudiant que tinc a casa cap a Barcelona. 



Comentaris

  1. Que flonjo es veu! Un tallet per mi? Please!! M’encanta aquesta iniciativa #1llibre1recepta hauria de fer el mateix!😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, sí és molt flonjo! Estic molt contenta amb el resultat! Sí tinc una bona pila de llibres i m'he proposat publicar una recepta de cadascun d'ells.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Olga de buena gana me llevaba un trozo o dos para desayunar ahora mismo.
    Petons

    ResponElimina
  3. M'encanten els COCS...gairebé amb els mateixos ingredients i GUST tant canviant...MMmmm...!=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, Assumpció! Sembla mentida la de combinacions que es poden fer!
      Petonets i...molt bon cap de setmana llaaaaarg!
      Olga

      Elimina
  4. Hola Olga. M'encanta el coc que ens portes. Em recorda molt a la coca de llanda que faig amb taronja i que també porta paperets de gaseosa. M'enduc un troç. Beset.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que la nostra cuina tradicional és germana una de l'altra, sobretot la de les Terres de l'Ebre. El proper cóc que faré serà d'un llibre de cuina tradicional valenciana.....quines ganes tinc de fer-lo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. T'acabaràs el llibre..jeje! Jo el remullaria amb xoco i...tan feliç!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també seria remullant-lo amb xoco...i tant! Que booooo1
      Petonets,Cristina!
      Olga

      Elimina
  6. Gracias por acercarnos a estas tierras del Ebre a través de la cocina. Me encantará probarlo.
    Besos Olga
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res, Blanca! És tot un plaer apropar-vos la meva terra amb les meves receptes!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. Bon dia Olga; Tinc un dubte. Quan dius dos sobres de gaseosa en sobre, et refereixes a dos sobres 2x(blanc+lila)? Tinc aquests que venen al mercadona que van aparellats. Un bessito

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Mònica! Disculpa pel retard en la resposta....sí, sí que ho són! Els dos sobrets sempre junts!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  8. Aquest cóc, tradicional, senzill, bo...aquest és dels meus.
    No tardaràs massa en veure'l per l'instagram 😂😂😂
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aaaiiiixxxx...encantada estic de que el vulguis fer!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  9. Hem fet el coc com expliques a la recepta i al treure'l del forn i desmotllar-lo ha quedat molt atapeit, no és flonjo com el que es veu a les teves fotos.
    Saps què pot haver passat??
    L'hem fet seguint la recepta pas a pad

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!