LIONESES DE FOIE @Cuinema6mans #1llibre1recepta


Tornem a ser aquí amb un nou @cuinema6mans amb la Glòria i la Marta. Quines ganes tenia! 
Aquesta vegada la que va tenir la idea de la recepta va ser la Glòria. Havia tastat les lioneses de foie al restaurant COLOR D'OLOR DE POMA (Reus, Baix Camp) i li havien agradat moltíssim. Com ella coneix a l'Ernest i a l'Àngels, els propietaris del restaurant, els va demanar la recepta i molt amablement li van donar. El Color d'Olor de Poma és un espai clar, relaxant i acollidor on podem trobar una cuina saludable amb producte de proximitat. 

Una vegada vam tenir decidit què cuinaríem vaig decidir de quin llibre treuria la recepta de la pasta choux de les lioneses. 
Fa molt temps que tinc el llibre LA COCINA DULCE de Paco Torreblanca. Fins ara m'ha fet "por"...ho veig tot tan perfecte, tan professional que m'ha fet respecte, no em veia capaç de tirar endavant cap recepta. I mira, ara ja no puc dir el mateix! 
La primera recepta que ens presenta el Sr. Torreblanca és la de la pâte a choux. Així que em vaig decidir a fer-la per al @cuinema6mans d'avui! Estic molt contenta amb el resultat! 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS PASTA CHOUX (250g aprox):
  • 250ml de llet sencera
  • 5g de sucre
  • 2.5g de sal
  • 125g de mantega a temperatura ambient
  • 125g de farina
  • 5 ous 
INGREDIENTS CREMA DE FOIE: 
  • 100g de foie micuit d'ànec
  • 40g de formatge cremós tipus Philadelphia
  • 1 rajolí de vi Pedro Ximenes (l'Àngels utilitza Oporto, però jo no en tinc)
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ LIONESES: 
  1. Tamissem la farina. Reservem.
  2. Preparem una safata de forn i la folrem amb paper vegetal d'enfornar. 
  3. Escalfem el forn a 200º.
  4. En un bol barregem la llet, el sucre, la sal i la mantega. Passem la barreja a un cassó i ho portem al punt d'ebullició.                                      
  5. Afegim la farina tamissada, a poc a poc i l'anem barrejant molt bé fins que quedi ben integrada. Ho continuem coent durant 1 minut sense parar de remenar. 
  6. Tot seguit passem la massa a l'amassadora amb accessori pala i comencem a barrejar a velocitat 1. Anem afegint els ous d'un en un.          
  7. Quan tenim la massa enllestida la passem a una màniga pastissera i formem el que seran les lioneses.                                                                
  8. Les enfornem a 200º durant 15 minuts o fins que veiem que estan daurades. Les deixem refredar sobre una reixeta.         
  9. Una vegada s'han refredat podem preparar la crema de foie: en un bol barregem el foie, el formatge, el vi i el pebre mòlt. Millor si els ingredients estan a temperatura ambient. Posem la crema dins una màniga pastissera. Si veiem que la crema està massa tova la podem deixar una estona a la nevera. 
  10. Obrim les lioneses pel mig amb un ganivet i les farcim amb la forma que més ens agradi. 
  11. Finalment, les empolvorem amb sucre glass. 
Què us ha semblat? Oi que són una autèntica delícia? Us animareu a preparar-les? Jo ja us ho dic....sí! 
A la meva taula de Nadal no faltaran! 



Us convido a visitar les lioneses de la MARTA i de la GLÒRIA. Cadascuna li hem donat un toc diferent....
Les lioneses del NO TOT SÓN POSTRES A LA CUINA....aquí
Les lioneses del PA DE NOUS...aquí

Comentaris

  1. Hola Olga. Si en lugar de crema de foie llevara nata o crema pastelera o de moka te aseguro que no me comería solo uno jj. Pero con foie no puedo decir lo mismo porque es una de las cosas que no puedo tomar y no es porque sea intolerante jj es que no me gusta nada, pero nada.
    No obstante para todos aquellos a quienes les guste no me cabe duda de que disfrutarán a tope. Seguro que tú lo has hecho.
    Buen fin de semana.
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Gracias, Juan! Las preparé para una cena con amigos y...nos encantaron. ¡Somos unos fan del foie!
      Besos,
      Olga

      Elimina
  2. Que buenas estas lionesas, en casa nos encantan.
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Miquel...són boníssimes! Un gran descobriment!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. A casa meva tampoc faltaran en taules de festa...i no caldrà arribar a Nadal 😂😂😂
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo, de moment...les prepararé per un dinar ben proper! I a Nadal...seguríssim!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Si em toca fer el dinar de Nadal, apareixen segur !! Fins el proper repte, ara, aquest m’ha encantat!
    Petotnets

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'ha agradat molt! Estic molt contenta i satisfeta!
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  5. m'encanta el foie, em reservo la idea per Nadal :) Bon cap de setmana Olga, petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Lídia! M'agrada que t'agradin! Ja veuràs quin èxit tindràs!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Em quedo amb una lionesa de cadascuna de vosaltres.Bona feina!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!