CREMA DE CARXOFES



La recepta que us porto avui és de la Revista Thermomix nº 111, la d'aquest mes. Després dels excessos nadalencs ofereixen unes receptes saludables i lleugeres. Només llegir-la vaig decidir que la faria! 

M'agrada la carxofa i m'agrada la crema de carxofa! Vaig tenir el plaer de tastar-la per primera vegada a mans de la Glòria, al dinar @cuinema6mans del passat Nadal. 

Us avanço que aquesta crema la repetiré, i tant que la repetiré! Ja tinc pensada alguna versioneta....
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 4 carxofes fresques grans
  • Suc de llimona
  • 700g d'aigua 
  • 50g d'oli d'oliva VE 
  • 200g de ceba dolça (recepta original, 100g de cebolleta) 
  • 1 cdta de sal
  • 30g mantega (jo no)*
  • Pebre mòlt 
PREPARACIÓ: 
  1. Netegem les carxofes. Els cors els posem a remull amb aigua i suc de llimona.  Reservem uns trossets petits per la decoració final del plat. 
  2. Posem dins el got l'oli i la ceba tallada a quarts. Trossegem 3segons/Vel.5. Tot seguit sofregim 6 min/120º/Vel.1
  3. A continuació incorporem l'aigua, la sal i els cors de carxofa. Ho fem coure 25 min/100º/Vel.1
  4. Triturem 3min/Vel.10.
  5. *Opcional. Aquest pas jo no l'he fet: Segons la recepta original ara toca afegir la mantega i barrejar 30segons/Vel.4. 
  6. Passem els trossets de carxofa per la paella, fins deixar-los daurats. 
  7. Servim el plat empolvorat amb pebre mòlt, els trossets de carxofa col·locats al centre i un raig d'oli OVE. 
I a gaudir! A gaudir d'una crema de verdures deliciosa i saludable! 

Si voleu conèixer les receptes crema de carxofes de les meves amigues....us les enllaço! 

Crema de carxofa de la Glòria AQUÍ 
Crema de carxofa de la Marta AQUÍ 



Comentaris

  1. MMmm!!!...impresindible... espectacular...la reina de l'hivern:=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Una crema muy buena y sanisima. Fan de las alcachofas.
    Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi cada vegada m'agraden més!
      Petonets i molt bona setmana, Miquel!
      Olga

      Elimina
  3. Hola Olga.
    No sé què passa avui però no puc publicar el missatge... si de cop en trobes 3, esborra els que et facin menys gràcia :)
    Bé, el que fa hores que intento dir-te és que trobo aquesta crema una genialitat! M'agraden molt les carxofes i estic segura que, amb thermomix i sense, és un encert!!!
    Bona setmana reina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cap problema amb el missatge, Dolors! S'ha publicat perfectament i només hi havia un!
      Moltíssimes gràcies per les teves paraules.
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  4. A mi m'encanta!!!!!
    Fa molt de temps que la faig!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo l'acabo de descobrir feta d'aquesta manera! Repetiré, repetiré i repetiré!
      Petonets,Eva!
      Olga

      Elimina
  5. Eiiiiiiii, això és un @cuinema6mans encobert!😉
    Que bona és la crema de carxofes, veritat?
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. JJjajajajjajaaa! Ha estat la meva manera d'agrair-vos el fet que m'agradi tant la crema de carxofes! És boníssima!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  6. A casa, la faig i agrada a tota la familia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A nosaltres ens ha encantat!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  7. Espectacular Olga y seguro que con un sabor divino. En casa nos encantan las alcachofas, pero nunca las he preparado así. Tomo nota
    Besitos y buena semana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar...si la haces...¡ya verás! Te gustará muchísimo.
      Un beso enorme,
      Olga

      Elimina
  8. No et diré Mai que no a una crema de carxofes!! I si està sobre Aquest plat menys, preciós! I si tenies ganes d'un #cuinema6mans només ho has de dir!! Ptnts bonica

    ResponElimina
    Respostes
    1. El plat...m'encanta! Me'l vaig comprar abans de Nadal!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  9. Hola Olga. Tinc carxofes i m'agradaria tastar la crema. Me l'emporto, però la faré demà i sense mantega.
    Beset i ja et dic.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com jo! Sense mantega! T'agradarà, Marisa.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
    2. Doncs, mira que si. Dues vegades l'he feta i m'encanta.
      http://thermofan.blogspot.com.es/2018/03/crema-de-alcachofas_18.html

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!