PAIN D'ÈPICES AMB FARINA DE XEIXA


Fa uns dies que hem tornat del nostre viatge per l'Alsàcia, regió  del Nord-est de França. Han estat uns dies de descoberta de pobles, ciutats, paisatges i gastronomia. Hem gaudit moltíssim! 
Pel que fa a la gastronomia puc dir que hem tastat tots aquells plats més tradicionals....el baeckeoffe, tartes flambées, el choucroute, la tourte vignerone, bretzels dolços i salats i un dels meus dolços preferits...el kugelhopf. 
El dia que vam anar a Kaysersberg vaig aprofitar per comprar la barreja d'espècies per fer un pain d'èpices (pa d'espècies). A la botiga que vaig entrar l'aroma predominant era el de les espècies....quines ganes em van entrar de cop d'enfornar-ne un! 


Al tornar a casa és el primer que em vaig proposar. La meva impaciència em va fer fracassar una miqueta...vaig preparar-ho tot per seguir la recepta del llibre que m'havia comprat i resulta que demanava deixar reposar la massa d'un dia per l'altre. I jo no ho podia fer! Marxàvem de cap de setmana! Així que vaig connectar el sr. Google i vaig buscar recepta. Em vaig decidir per la recepta de Gastronomía&Cía. Vaig substituir la farina de sègol per la farina de xeixa i vaig variar una mica les quantitats. 
El que he observat és que a altres receptes hi posen licor de cireres, Kirsch, però a aquests no en porta. 

La veritat és que....el resultat em va encantar! M'he enamorat del pain d'èpices! Ja m'agradava però és que ara...no pararia! 


Un dels ingredients molt importants d'aquest pa és la mel. A mi m'agrada molt la mel de taronger de MEL VALLESPÍ de Benifallet és la meva preferida! 


Per aquest motiu, aquesta no serà la primera i última recepta que publicaré. En tinc dos més per provar-ne i  faré per aconseguir Kirsch! 

La que us porto avui és aquesta....vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 400g de farina d'ús comú
  • 100g de farina integral de xeixa
  • 2 cdtes de cafè i mitja de bicarbonat
  • 3g d'impulsor químic Royal
  • 1 cullerada de barreja d'espècies 
  • 1/2 cdta de cafè de sal
  • 2 ous L
  • Ratlladura de pell d'una taronja
  • 340g de mel
  • 240g d'aigua
  • 60g de mantega a temperatura ambient
PREPARACIÓ: 
  1. Tamissem les farines, el bicarbonat, l'impulsor i la sal. Reservem en un bol gran o al bol de l'amassadora. 
  2. En un bol barregem la mel i l'aigua. Reservem. 
  3. A la barreja que tenim tamissada li afegim la ratlladura de taronja. Barregem. 
  4. A continuació afegim els ous, la mantega i l'aigua amb mel. Ho barregem a poc a poc, amb l'accessori pala, fins que està ben integrat. 
  5. Preparem un motlle de cake d'uns 30 cm o dos petits (jo ho vaig fer així) folrant-lo amb paper vegetal. 
  6. Aboquem la massa al motlle. El deixem reposar mentrestant s'escalfa el forn..
  7. Escalfem el forn a 180º i enfornem durant uns 40 minuts.
  8. Quan traiem el motlle del forn el deixem reposar uns 10 minuts.                                               
  9. A continuació vaig seguir el consell de la Manu del bloc LAS RECETAS DE MANU: els vaig embolicar en film transparent quan encara estaven ben calents. D'aquesta manera es mantenen humits durant uns quants dies. Gràcies pel gran consell, Manu! 

      

Us asseguro que quan el tastareu us vindran ganes de tornar a fer un altre!





Comentaris

  1. Gràcies Olga!
    Si, la idea d'embolicar-les és molt habitual i una bona idea.
    Un bon i feliç dia

    ResponElimina
  2. Gràcies Olga!
    Si, la idea d'embolicar-les és molt habitual, als mercats el venen així, l'ajudes a mantenir el sabors i conservar-lo.
    Un bon i feliç dia,

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una gran idea, Fina! M'he enamorat del pa d'espècies!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. El teu entusiasme és encomanadís!!! La teva recepta crea addicció!=)MªAssumpció
    Felicitats per la teva descoberta i gracies per compartir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc així, Assumpció!
      Ja veuràs que bo és...
      Petonets!
      Olgga

      Elimina
  4. A mi aixis enbolicat me dura dies i dies i per el esmorzar es bonisim. Jo el faig sols amb farina de sègol integral, ja que a Reims el fan aixis i la farina de blat normal, la he tret de la meva dieta, pues no me va be. La farina de xeixa, la veig interessant. Tinc que enterarme mes d'ella.
    Petons i bon estiu Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig llegir-me molt bé la teva entrada, Manu! El consell d'embolicar-lo...genial! Moltíssimes gràcies!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Hola Olga. Has estat en una zona molt xula, encara que a mi, França m'encanta. Les épices, donen un sabor especial. Un pain d'épices espectacular.
    B7s.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa...m'he enamorat d'aquest pa d'espècies! I de la zona de l'Alsàcia també!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Aquesta recepta la vaig fer després de el meu viatge per Alsàcia! Saps que me las recorda't molt???? vaig comprar les èpices i tenia mel feta per una sra coneguda meva, encara ara puc recordar l'olor! (tot i que em va quedar un pèl moll, suposo que hi vaig posar massa mel!) però quins records! Gràcies per recordar-m'ho!
    ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta...m'he engrescat i el faré més vegades! I provaré receptes diferents! M'he enamorat d'ell!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. Aquest caurà una vegada torni a casa amb unes quantes èpices de Colmar!!!!
    Ptnts i segueix experimentant😋

    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Glòria, t'agradarà moltíssim! Ja veuràs! Tu de ben segur que el milloraràs!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  8. Alsàcia t'ha calat fons! Aquestes èpices són brutaaals i amb meló... jo ja passo de probar de fer-la, jejejeje
    Bon profit
    Un petonàs

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!