MINI GALETTES DE MAÇANA, NOUS I CODONY



Som a les portes del cap de setmana i sempre ve de gust preparar una recepta dolça, oi? 
La que avui us porto és una recepta dolça de tardor, de plena tardor. És de la revista de Thermomix del mes de novembre i la vam preparar en una classe de tardor. Quina passada de revista! 
És la meva primera galette i, la veritat, m'ha encantat. Repetiré amb altres ingredients, fent diverses combinacions. Ja us ho explicaré! 
De moment, us presento aquesta. A veure que us sembla! 

INGREDIENTS: 

  • 300g de farina de rebosteria
  • 2 cdts de sucre
  • 1 polsim de sal
  • 150g de mantega freda en daus 
  • 75g d'aigua freda
  • 200g de formatge mascarpone
  • 20g de rom daurat
  • 1 cda de sucre moré
  • 1 cdta d'essència de vainilla
  • 100g de codonyat, tallat en daus d'uns 2 cm
PREPARACIÓ: 

  1. Escalfem el forn a 200º i folrem la safata de forn amb paper vegetal. 
  2. Posem dins el got la farina, el sucre, la sal, la mantega y l'aigua. Ho amassem 15segons/Vel.6. Posem la massa en un bol, la cobrim amb film transparent i la deixem reposar 15min. a la nevera. Rentem el got. 
  3. Posem dins el got el mascarpone, el rom, el sucre moré i la vainilla. Barregem 15 segons/Vel.3. Retirem a un bol i reservem.
  4. Posem dins el got el codonyat, les maçanes, les nous i la canyella. Trossegem 3segons/Vel.4
  5. Traiem la massa de la nevera i la dividim en 6 parts. Formem sis boletes. Entre dos trossets de film transparent estirem cada bola amb el corró (que ens quedin d'uns 16cm de diàmetre) i les col·loquem a la safata del forn. 
  6. Repartim la crema de mascarpone al centre de cada peça de massa (hem de deixar una vora d'uns 3cm. Damunt hi posem la barreja de la maçana i el codonyat. He de deixar una vor
  7. Dobleguem les vores fent plecs cap a la part interior de manera que ens quedi el centre obert. 
  8. Pintem la massa amb ou batut. 
  9. Ho fem coure uns 25 minuts a 200º. Retirem del forn i les deixem refredar sobre una reixeta. 
I ja està! Ara només queda gaudir-les! Les podeu acompanyar d'un cafè, un vi dolç, una ratafia...el que més us agradi! 


Comentaris

  1. Mmm...possibilita d'altres combinacions!!!
    Aquesta ha d'estar espectacular.
    Apuntada:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic convençuda que a tu t'encantarà! Bon cap de setmana, Assumpció! I moltes gràcies per ser-hi sempre amb les teves paraules.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Bon diaaaa!!!! M'encanten les galettes, dolces o salades, són ran versàtils!
    Aquesta, amb una copeta de ratafia...ja me la estic imaginant 😍😍😍

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanta la teva proposta d'acompanyament!
      Petonets i molt bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina
  3. Jo també la tinc aquesta revista! Hi ha moltes receptes per a fer! Estic gaudint de la nova TH el que no està escrit, amb melmelades, sopes i cremes! A veure quin dia faig aquestes galettes!
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro moltíssim de que l'estiguis gaudint tant, Marta! Tu milloraràs la recepta, de ben segur!
      Petonets i molt bon cap de setmana!
      Olga

      Elimina
  4. Todo lo que lleva esta brutal y de acompañamiento una copita de ratafia y mas feliz que una perdiz.
    Bonn cap de setmana
    Pts

    ResponElimina
  5. Hola Olga,
    És el primer cop que visito el teu blog i m'he trobat amb aquestes gal·letes tan bones.
    Em quedo i et llegeixo.
    Salutacions.
    :)

    ResponElimina
  6. Hola Bonitaaa!! que digo yo...cuando vengas a verme,ese finde que prometiste, me traes una tartita de esas tan ricas que haces vale?
    Yo aquí te estaré esperando :)
    Besitos y buena semana.

    ResponElimina
  7. Una molt bona proposta! Acompanyada de ratafia o un cafè estarà genial.
    Gràcies per compartir-la!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!