POSTRE DE RATAFIA @RatafiaCaRoman


Prepareu el cap de setmana? Doncs mireu, avui us porto unes postres de festa fetes amb la nostra estimada Ratafia Ca Roman. Són com un flam però més dens. 
A la recepta original s'utilitzava licor de cafè però jo vaig decidir substituir-lo per la ratafia. Em penso que vaig fer bon canvi, oi? 

Vinga, us explico!

INGREDIENTS:

  • Caramel líquid pel fons de les flameres
  • 500g de llet
  • 500g de nata (35%)
  • 200g de formatge cremós tipus Philadelphia
  • 150g de sucre 
  • 90g de ratafia
  • 2 sobres de quallada en pols 
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem les flameres, repartint caramel líquid al fons. Reservem.
  2. THERMOMIX: Posem dins el got la llet, la nata, el formatge, el sucre, la ratafia i la quallada. Ho fem coure 12 min/90º/Vel.4. // TRADICIONAL: En un cassó posem tots els ingredients i ho fem coure durant 12 minuts sense parar de remenar amb un batedor de varetes. És important controlar el foc  que no arribi a bullir. Si disposeu d'un termòmetre, controleu la temperatura a 90º. 
  3. Repartim entre els motlles i ho reservem a la nevera. Esperem unes quatre hores abans no hagi quallat. 
  4. Desemmotllem els flams en un plat ben bonic i ho servim. 
Podeu acompanyar aquest flam d'uns fruits secs i un didalet de Ratafia Ca Roman. No us penedireu, us asseguro! 










Comentaris

  1. No soc de flams, pero aixi podre m'atreviria!!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Atreveix-te, no et penediràs!!!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  2. Molt bona pensada, amb ratafía aquest flam està deliciós.

    ResponElimina
  3. Molt bona proposta! Fa dies que o en faig de flams, el proper cop que en faci afegeixo ratafia CA ROMAN!
    Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com t'agradarà, Marta! O almenys...així ho espero!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  4. A casa en faig poques vegades, però aquest que és un flam enriquit segur que m'agradarà! Demà és dissabte...m'animo?

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan t'animis...ja em diràs que et sembla, Glòria! A nosaltres ens va agradar molt.
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  5. Respostes
    1. ¡Muchas gracias! La verdad es que nos gustó mucho...
      Besos y buena semana,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!