CREMA DE PASTANAGA I BACALLÀ


Aquests dies estem tenint de tot...fresca, vent, calor i pluja. A moments et ve de gust un gaspatxo o una amanida i en altres una sopa o una crema calenta. 

Avui us porto una crema ben senzilla de pastanaga que vaig fer fa uns dies. Estava enfredolida i em va venir de gust preparar-la. Li vaig donar un toc diferent posant-li una mica de bacallà. 

Les quantitats de porro, pastanaga i patata són aproximades. Vosaltres podeu fer la combinació de quanitats que més us agradi. 
La recepta és feta amb Thermomix, però no és de cap llibre ni receptari; és feta a la meva manera. 
Us explico i em dieu què us sembla! 

INGREDIENTS: 

  • 150g de porro
  • 250g de pastanaga
  • 150 g de patata
  • 100g de  de bacallà esqueixat dessallat
  • 50g aprox. de llet (la que tingueu) 
  • Pebre mòlt
  • 40g d'oli d'oliva VE 
  • 1 cullera de postre de concentrat de brou de pollastre casolà (el preparo amb el Thermomix)
  • Pipes de carabassa torrades (opcional)
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem el porro a rodanxes i el posem dins el got. Afegim l'oli i trossegem 4 segons/Vel.5. A continuació sofregim 7 min/110º/Vel.1
  2. Mentrestant es sofregeix el porro tallem la pastanaga a rodanxes i la patata l'esqueixem a trossos no molt grossos. 
  3. Posem la pastanaga i la patata al got i sofregim 6min/110º/Vel.1. Quan acaba el temps ho triturem 5 segons/Vel.5. 
  4. Afegim l'aigua, el concentrat de brou i un polsim de sal. Ho fem coure 25 minuts/120º/Vel.1. Quan anem pel minut 20 parem un moment el Thermomix i afegim el bacallà esqueixat. Continuem amb els últims cinc minuts que queden. 
  5. Una vegada ha finalitzat la cocció incorporem la mica de llet i una mica de pebre mòlt. Esperem que baixi una mica la temperatura i ho triturem 1min/Vel.progressiva 5-10. 
  6. Ho servim en un bol o plat i ho decorem amb un rajolí d'oli, pipes de carabassa torrades i un polsim de pebre mòlt. 
Em va agradar moltíssim! És molt suau i el gustet que li dóna el bacallà m'encanta! 
Us animareu a preparar-la? 

 



Comentaris

  1. M'agrada aquesta combinació d'ingredients.
    Queda anotada.

    ResponElimina
  2. Amb bacallà la faig amb carabassa...la tastarem amb pastanaga 🥕
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. A MI EM PASSA IGUAL, PERÒ SI FA CALOR, FRESQUETA. JA VEURÀS UNA MEUA.
    MOLT BONA AMB EL BACALLÀ
    B7S

    ResponElimina
  4. Ohhhhh cremes i gaspatxos, jo tot l'any! La crema de pastanaga només la faig per i! PErò si hi poso bacallà algú més s'apunta!!!

    Graaàcies ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!