SEITONS MARINATS #1llibre1recepta


A l'estiu m'agrada preparar seitons en vinagre. Trobo que fan molt estiu! 
Almenys una vegada a la temporada a la meva nevera ha d'haver un recipient que contingui aquest preuat peix blau. Però aquesta vegada tenia ganes de preparar-los d'alguna manera diferent! Vaig fer cap al llibre de la Carme Ruscalleda CUINAR PER SER FELIÇ i vaig preparar-los tal i com ens explica ella. L'única diferència respecte als ingredients que la Carme ens proposa és el vinagre, que jo he utilitzat el de la Cooperativa de Ginestar en compte del de Xerès. 
Per seguretat vaig congelar-los 24h abans de preparar-los. 



El resultat ha estat...que a partir d'ara alternaré els seitons en vinagre amb els seintons marinats! 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 

  • Seitons frescos
  • Sal 
  • Pebre mòlt
  • Vinagre
  • Oli d'oliva verge extra 
PREPARACIÓ: 
  1. Netegem els seitons i retirem l'espina. 
  2. Els escorrem molt bé i els assequem amb paper de cuina. 
  3. En un recipient anem posant capes alternant: filets de seitó-sal-vinagre fins acabar de tot els seitons que tenim. Ho posem a la nevera durant 24 hores. 
  4. Una vegada passades les 24 hores rentem molt bé els seitons, els assequem i els disposem en un recipient alternant seitons-capa d'oli d'oliva-pebre mòlt.                                                         
  5. Tapem el recipient i al cap d'un o dos dies de repòs ja els podem consumir com més ens agradin. 
Us asseguro que és un petit plaer poder gaudir d'uns seitons preparats per tu mateixa! Us animo a fer-ho! 




Comentaris

  1. De petita me'ls menjava com les pipes. Sempre els feia el meu pare: amb vinagre, all i julivert. No li calen res mes, oi?

    ResponElimina
  2. Vinagre, oove, all i julivert...i a menjar fins que s'acabin. Em miraré bé la teva recepta... perquè tenen un aspecte deliciós!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. A casa no els congelem! Hi ha el dubte de si el vinagre arriba a matar o no l'anisaquis, si mai ens passa res, serà per això!!! Q bons són!!!
    Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!