ESCABETX DE TONYINA A L'ESTIL DE LA CARME RUSCALLEDA #1llibre1recepta


La tonyina és un dels peixos blaus que més m'agraden. De fet, m'agraden quasi tots però per la tonyina podria dir que hi tinc "passió". 
Tenia clar que havia de preparar escabetx de tonyina i vaig buscar entre els meus llibres de cuina. Vaig fer cap al de la Carme Ruscalleda "Cuinar per ser feliç" i vaig decidir-me per la seva recepta. 
L'escabetx va molt bé a l'estiu. Ho tens preparat a la nevera i pots gaudir d'un dinar fresquet quan vols. 



He fet unes variacions respecte a la seva recepta: 

  • Ella proposa utilitzar 3 porros i jo he barrejat porro i ceba. 
  • He afegit pastanaga per no llegir-me bé la recepta! Quan tenia les pastanagues tallades i preparades em vaig adonar que la recepta no en portava...
  • He canviat el vi de Xerès per garnatxa blanca de la Terra Alta i el vinagre de Xerès l'he substituït per vinagre de la Cooperativa La Ginesta de Ginestar

Us he de dir que...ens ha agradat moltíssim! És la primera vegada que utilitzo porro a l'escabetx i no serà l'última. 



Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • Uns 2kg de tonyina tallada a filets (a la mida que més us agradi) 
  • 1 porro gran i dues cebes grosses
  • 3 pastanagues 
  • 1 cabeça d'alls
  • 1 ramet d'herbes 
  • 75 ml de vi garnatxa blanca 
  • 75 ml de vinagre de la Cooperativa La Ginesta 
  • 1 litre d'oli d'oliva VE (aprox)
  • Pebre vermell de La Vera
  • Uns granets de pebre negre i un polsim de pebre mòlt. 
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem el porro a rodanxes, el més petites que poguem. Reserven.
  2. Tallem les pastanagues a rodanxes i la ceba en juliana. Reservem. 
  3. Fem un cop als alls (sense pelar). Reservem. 
  4. Salpebrem els talls de tonyina. Reservem.
  5. Preparem una cassola que no s'enganxi. Aboquem un raig ben generós d'oli d'oliva VE i fregim la tonyina uns 20 segons per cada cara, vigilant que no es faci en excès. Reservem. 
  6. A la mateixa cassola i amb el mateix oli de fregir la tonyina enrossim la ceba, el porro i la pastanaga durant uns 5 minuts. Ho salem. 
  7. Incorporem els alls i continuem sofregim una miqueta més, vigilant que no se'ns cremi. 
  8. Aboquem a la cassola el ramet d'herbes, una culleradeta de pebre vermell, la garnatxa blanca, el vinagre i l'oli. Ho fem coure durant uns 5 minuts a foc mitjà-lent. 
  9. Preparem un recipient de vidre i anem fent capa de ceba i peix fins quedar tot ben cobert.  Ho guardem a la nevera i ho deixem reposar dos o tres dies. 
Una vegada ha passat el temps de repòs...a gaudir-ne!! Us asseguro que repetireu! 




Comentaris

  1. Jo també en sóc molt fan de la tonyina! De totes les maneres! Aquesta t'ha quedat impressionant!
    Ptnts

    ResponElimina
  2. Tonyina!
    Escabetx!
    Dues de les coses que més m'agraden juntes 😍

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!