CÓC ESPONJÓS DE MEL I SPECULOOS



Fa unes setmanes els meus pares em van portar un pot de mel del poble  del meu pare, de Peñas Royas (Montalbán, Teruel). Aquest pot de mel es va ajuntar amb les meves ganes de fer un cóc flonjo i, mira, es van trobar! 
Vaig trobar una recepta a Cookidoo que em va agradar molt i vaig pensar com la podia fer diferent...
De seguida em va venir al cap el potet d'speculoos, lliga molt bé amb la mel. 
Vinga, us explico! 



INGREDIENTS: 

  • Una mica de mantega per muntar el motlle
  • 7 ous
  • 250g de sucre 
  • 60g de llet sencera 
  • 80g de mel 
  • 200g de farina de rebosteria 
  • 2 cdts de cafè de speculoos
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º i preparem el motlle muntant-lo amb mantega o cobrint-lo amb paper vegetal d'enfornar. 
  2. THERMOMIX: Col·loquem la papallona a les ganivetes. Posem dins el got els ous i el sucre. Programem 8 minuts/37º/Vel.3,5.// TRADICIONAL: posem els ous i el sucre en un bol i les pugem a punt de sucre, fins que blanquegen i augmenten el volum. 
  3. THERMOMIX:Tot seguit afegim la llet i la mel. Barregem 2 minuts/37º/Vel.3,5.// TRADICIONAL: afegim la mel i la llet a la barreja dels ous i sucre fins que està ben integrada, sense passar-nos. 
  4. THERMOMIX: Repartim la farina al voltant de la papallona i barregem 5 segons/Vel.3. Retirem la papallona i acabem de fer-ho suaument amb una espàtula. TRADICIONAL: Anem abocant poc a poc la farina i la barregem fent moviments suaus envolvents. 
  5. Aboquem la massa al motlle i l'enfornem a 180º durant 20 minuts. Passats aquests vint minuts el cobrim amb una làmina de paper d'alumini i continuem la cocció durant 20-25 minuts.
  6. Una vegada finalitzada la cocció del cóc el deixem reposar dins el motlle uns 10 minuts. Després desemmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta. 
El tallem a trossets de la mida que ens vingui de gust i...a gaudir-ne! És molt flonjo i...boníssim! Us ho asseguro! 







Comentaris

  1. Espéculos i mel a casa vol dir galetes.
    La propera serà aquest coc.
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. M'ha recordat el pa d'espècies d'Alsàcia, amb mel i speculoos!
    La veritat és que la combinació és sublim!!!
    ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!