PANELLETS DE PINYONS


Sabeu què m'ha passat? Estava totalment convençuda de que tenia publicada la recepta dels panellets al bloc! 
I fa uns dies, em poso a buscar...busca que busca i res. Tenia la recepta creada als esborranys amb les fotografies però cap paraula escrita. Per això he decidit avui mateix posar-hi remei. 

Sempre he fet servir la mateixa recepta, la que vaig fer per primera vegada a l'Escola Sant Miquel d'Ascó. Tota l'escola en va fer! Quin descobriment! Va ser la primera vegada que vaig fer panellets i guardo molt bon record: feia 8è d'EGB i la meva estimada mestra era la "senyoreta" Filo. Ha estat tot un referent per mi i sempre l'he tingut molt present. Gràcies a les xarxes socials vaig poder contactar amb ella i tenim pendent una trobada personal. A veure quan la podem fer...

Tot i que encara falten uns dies per la festivitat de Tots Sants publico la recepta i així teniu temps de començar a preparar els ingredients. 


L'any passat vaig consultar el llibre "Les receptes del calendari pastisser" d'Albert Vilas (Cossetània Edicions) i em vaig quedar amb dos dels consells que ell dóna: 
  • És molt important que prepareu la pasta el dia abans; d'aquesta manera serà molt més fàcil enganxar els pinyons. 
  • "Els panellets no s'han de coure, s'han de flamejar" (paraules textuals de l'autor). Han d'estar al forn el temps just per daurar-los i ja està. 


Hi ha anys que hi poso patata cuita i d'altres moniato. Us he de dir que m'agraden més amb moniato...vosaltres decidiu, al vostre gust. 
Com podreu veure a les fotografies, els meus preferits són els de pinyons. Vinga, us explico! 

INGREDIENTS:
  • 250g d'ametlla mòlta 
  • 250g de sucre 
  • Una mica més de 1/2 clara d'ou
  • Una mica de patata o moniato cuit (uns 50g aprox.)
  • 4 gotes d'essència de llimona (o si ho preferiu, una mica de ratlladura de llimona) 
  • Rovell d'ou batut amb sucre per enganxar els pinyons (és com millor em funciona a mi) 
  • Pinyons
PREPARACIÓ: 
  1. Bulliu la patata o el moniato i deixeu-lo refredar. 
  2. Amasseu amb les mans, una amassadora amb l'accessori pala o amb el Thermomix (6segons/Vel.6)  tots els ingredients del massapà, fins que queden ben integrats. 
  3. Formeu una barra o una bola i emboliqueu bé la pasta amb film transparent.  Deixeu reposar d'un dia per l'altre. 
  4. Escalfeu el forn a 220º-230º.
  5. Formeu boles no molt grosses (que no semblin mandonguilles!) i enganxeu els pinyons. 
  6. Pinteu-los amb ou batut (o amb rovell, així tindran un color més intens). 
  7. Feu un cop de forn de 6-8 minuts, sempre vigilant que no es cremin o tot el contrari. 
  8. Deixeu-los refredar completament abans de tastar-los. 
Els podeu acompanyar d'una bona mistel·la, vi ranci o ratafia. 



Comentaris

  1. No calen paraules, les imatges ho diuen tot. Mmm!:=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Aquestes coses passen...o no es publiquen i tu tens al cap que ja ho has fet o enlloc de desar-la a esborranys la programes😂😂😂 l'important és que no es perdin.
    Excel·lent aquesta recepta de panellets! Tot a punt per la castanyada???
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Et van quedar de meravella. Els meus seguint la recepta amb el Tmx boníssims també.
    Gràcies per compartir.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!