CREMA DE #borrajas


Si hi ha una verdura amb la que considero que tinc una relació sentimental és amb les meves estimades borrajas (borratja). 
Quan en compro i en menjo és com si tornés una miqueta a la meva infantesa, quan el meu iaio Pepe les portava de l'hort i la iaia Pura les cuinava. 
És una verdura d'hivern que es cultiva sobretot a Navarra i a l'Aragó. Entre d'altres propietats, és  una verdura depurativa i diurètica. 



Sota l'aparença "agressiva" (les fulles i les tiges tenen unes petites punxes) hi ha una verdura suau, fina i amb sabor molt agradable. 
La majoria de les vegades la cuino simplement amb una mica d'aigua i patates. Un rajolí d'oli d'un bon OVE i queda un plat de verdura saludable! 
Fa uns dies vaig pensar en fer una crema. I que bona va quedar! És per que avui us ho explico...vinga!



INGREDIENTS(aprox.)

  • 400g de borratja 
  • 1 porro gran 
  • 2 patates mitjanes
  • 1 all 
  • 40g d'oli 
  • Sal
  • Un polsim de pebre mòlt
  • Aigua 
  • Un rajolí de llet, nata de cuinar o llet evaporada (al gust) 
PREPARACIÓ: 
  • Netegem les borratges i les tallem a trossets. Reservem. 
  • Netegem el porro i el tallem a rodanxes. 
  • TRADICIONAL: En una cassola posem oli a escalfar i sofregim el porro durant uns 10 minuts vigilant que no es cremi i remenant de tant en tant. // THERMOMIX: Posem dins el got el porro i l'oli. Ho trossegem 4 segons/Vel.4 i ho sofregim 10 minuts/120º/Vel.1
  • TRADICIONAL: Incorporem les borratges i la patata i continuem sofregint durant uns minuts. // THERMOMIX: Afegim les borratges i la patata i ho continuem sofregint durant 6 minuts més 120º/Vel.1
  • TRADICIONAL: Cobrim amb aigua, salem i empolvorem amb una mica de pebre mòlt. Ho fem coure durant uns 25 minuts. // THERMOMIX: Cobrim amb aigua, salem, ho empolvorem amb pebre mòlt i ho fem coure durant 25minuts/100º/Vel.1 
  • Quan està cuit incorporem un rajolí de llet, nata de cuinar o llet evaporada i ho triturem amb la batedora i amb el Thermomix (1 min./Vel.10 o 1 min funció Triturar). 
  • En el moment de presentar-la la podem empolvorar amb una miqueta de pebre i un rajolí d'OVE. 
Podreu gaudir d'una crema molt suau que crec que us agradarà moltíssim. 





Comentaris

  1. Depurativa i diürètica i jo sense tastar-la😱

    Cap al mercat falta gent!
    Potser començaré fent-la amb crema 😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si la trobes al mercat de Reus...ja m'avisaràs!!!! Estic convençuda que t'agradarà molt!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!