CAKE DE PLÀTAN, CACAU I PERLES DE XOCOLATA A L'AROMA DE L'ALSÀCIA #1bloc1recepta



Aquest coc que avui us presento fa molts mesos que el vaig preparar. De fet...si no recordo malament, és de les primeres receptes dolces que vaig preparar durant el confinament i allí es va quedar...als esborranys. El pa i els dolços més tradicionals li van passar davant, després va arribar l'estiu i...fins avui. 


En certa manera ja em va bé que m'hagi encantat en publicar la recepta, ara us ho explico. Sabeu que sóc una admiradora de la Bea del bloc I LOVE BUNDT CAKES i BEA RECETAS Y MÁS. Doncs en no res publicarà un llibre de receptes dolces conjuntament amb altres bloggers! Ja tinc ganes de tenir-lo a les mans! 

Aquesta recepta és ideal per quan tens plàtans molt madurs...d'aquells que volten per la fruitera i no se les mira ningú. 


Respecte als ingredients originals vaig fer un petit canvi...vaig substituir la canyella per les espècies de l'Alsàcia que tant m'agraden i vaig reduir la quantitat de plàtans. 
Vinga, us explico! 


INGREDIENTS: 
  • 140g de farina d'ús comú
  • 60g de cacau en pols 
  • 1 cdta i 1/2 d'impulsor Royal
  • 1cdta d'espècies de l'Alsàcia 
  • 150g de sucre moré
  • Un polsim de sal
  • Uns 200g aprox. de plàtans madurs
  • 80g d'oli de gira-sol
  • 1 ou L
  • 2 cdta de vainilla líquida
  • 180g de xips de xocolata negra
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem un motlle rectangular cobrint-lo amb paper vegetal. Reservem. 
  2. Escalfem el forn a 180º. 
  3. Tamissem la farina, el cacau, la sal, el Royal i les espècies. Reservem. 
  4. En un plat aixafem molt bé els plàtans. Afegim l'oli de gira-sol i ho barregem molt bé. Reservem.
  5. Al bol de la batedora Kitchen Aid (amb accessori globus) batem l'ou amb el sucre i la vainilla a velocitat alta, fins que doblin el volum.
  6. Tot seguit incorporem el plàtan barrejat amb l'oli i ho batem uns dos minuts a velocitat baixa fins que s'hagin integrat bé. 
  7. A continuació anem incorporant la farina a poc a poc i ho anem barrejant amb una espàtula, fent moviments envolvents. 
  8. Finalment, incorporem 130g de xips de xocolata a la massa i ho barregem. 
  9. Aboquem la massa al motlle que tenim preparat i repartim per sobre de la massa les xips de xocolata que ens queden. 
  10. Ho enfornem uns 50 minuts o fins que el testador ens surt net. El deixem refredar sobre una reixeta. 
I ja tenim preparat un dolcet ben bo! Qui s'apunta? 


Comentaris

  1. Humit, càlid i saborós...jo m'apunto!!!!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Les espècies d'Alsàcia que bones ! (i pensar que a mi se'm van vivar totes!!!!)
    am el bones que eren!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!