FESOLS AMB CEBA #1llibre1recepta




La recepta que us porto avui surt d'un llibre molt especial...LA CUINA DE LES DONES EBRENQUES, llibre editat per l'Institut Català de les Dones i la Diputació de Tarragona, amb la col·laboració de Canal 21. És una publicació que recull receptes populars i tradicionals realitzades per diferents associacions de dones de les Terres de l'Ebre. 



Quan vaig preparar el llistat de receptes a cuinar de cadascun dels llibres de cuina que tinc #1llibre1recepta, vaig triar aquesta per dos motius: m'agraden molt els fesols (cuits per mi) i m'agrada moltíssim la ceba. A més, és una recepta molt fàcil de fer! Vinga, us explico! 


INGREDIENTS: 

  • 1/2 kg de fesols cuits, de la varietat que més us agradin. 
  • 2 cebes grosses (vaig augmentar la quantitat respecte a la recepta original) 
  • 1 cullerada de vinagre 
  • 1 cdta de sucre 
  • Oli d'OVE 
  • Sal 
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem la ceba en juliana, fineta. 
  2. En una paella posem una quantitat generosa d'oli d'oliva VE a escalfar i posem a fregir la ceba. Ho anem fent controlant la temperatura, vigilant que no es cremi. 
  3. Quan la ceba està quasi cuita del tot és el moment d'afegir el vinagre i el sucre. Remenem molt bé durant uns dos-tres minuts. 
  4. Finalment, incorporem els fesols cuits. Ho tornem a remenar bé per assegurar-nos que els fesols s'han escalfat i ja està, podem apagar el foc i retirar. 
Aquest plat el podem servir acompanyat d'una botifarra d'arròs o d'un tall de llonganissa, el que més us agradi. 

Què us ha semblat? Oi que és fàcil de fer? Doncs us asseguro que us agradarà moltíssim! A veure si us animeu a fer-lo! 
Tingueu un bon dia i...cuideu-vos molt!



Comentaris

  1. Avui m'has encertat de ple la recepta!
    I em sembla que la puc fer... perquè hi ha poquets ingredients i cap dificultat 😋😋

    Cuideu-vos molt
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan la facis ja em diràs què et sembla! Jo...repetiré seguríssim!!!! Quina cosa més bonaaaaa!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Respostes
    1. Doncs...sí!!! Té les dues condicions!!!
      Petonets i...cuida't molt,
      Olga

      Elimina
  3. molt senzill però curiós, vinagre i sucre? amb la ceba li queda molt bé. Ànims!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Bet!!! Molt curiós...amb un resultat deliciós! Em va agradar moltíssim!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Fèsols fets a casa, el millor del món! I amb ceba, ideals. Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs...sí, Marta!!! De lo milloret que hi ha!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. UUUUaaaauuu!!!, m'han quedat de muerte!!!, o com diu aquell de TV3, brutal, o més. Gràcies, gràcies, gràcies. Sóc un viciat de la ceba, i dels fessols una mica menys, però també. Però el toc de vinagre, m'ha cautivat. Els he fet per dinar ija no en queden al hora del vermut, jejjje. Moltes gràcies.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!