PA RÚSTIC AMB UN TOC DE FARINA DE SÈGOL


Aquest és un dels primers pans que vaig fer quan vàrem començar el confinament. Va ser el primer d'una llarga llista!! De fet...faig pa dues o tres vegades per setmana. 
M'agrada moltíssim fer pa a casa, ja ho sabeu. No sóc cap experta ni ho faig amb cap tècnica especial. M'ajudo del meu TM6 per l'amassat. Sí, ja sé que per alguns és un sacrilegi, però mi no ho és! És el meu ajudant, el que em facilita la feina i me la fa més àgil. Gràcies a ell puc treballar des de casa, fer les feines domèstiques, cuinar, portar-ho tot al dia i fer pa. 

És un pa per al que fem un preferment i el deixem d'un dia per l'altre. És important per organitzar-nos el temps! 



A l'hora d'enfornar aquest pa vaig fer una cosa diferent respecte a altres vegades: tenir escalfada la llanda del forn! L'efecte al posar el pa va ser...fuaaaaa!!! Impressionant! Ara, això sí, vaig patir una mica per no cremar-me! Cosa que em va fer pensar en que igual m'he de fer amb una pala de fusta com la dels forners...li plantejaré al meu pare, ell segur que m'ajuda! 

 

És recepta de Cookidoo però el procés d'enfornat el que jo faig normalment quan faig pa. 
Vinga...us explico la recepta! 

INGREDIENTS: 

  • Preferment: 60g de farina de força, 60g d'aigua, 1 dau d'1cm aprox de llevat fresc 
  • Massa pa: 300g de farina de força, 100g de farina de sègol, 10g de sal, 300g d'aigua, 10g de llevat fresc, oli d'oliva per untar-nos les mans. 
PREPARACIÓ: 
  1. En un bol barregem els ingredients del preferment. Amb una cullera ho podrem fer bé (no ens cal embrutar el got del Thermomix per fer-ho). Ho cobrim amb film transparent i el deixem reposar a la nevera tota la nit. 
  2. Posem dins el got les farines, la sal, l'aigua, el llevat i el preferment. Barregem 10segons/Vel.4 i a continuació ho amassem 6min/Amassat. Mentrestant, preparem un bol gran i l'untem amb oli d'oliva. 
  3. Retirem la massa del got, formem una bola amb la massa entre les mans i la deixem reposar dins el bol almenys 1hora o fins que hagi doblat volum(cobrim amb film transparent pinzellat amb oli).
  4. Ens mullem les mans amb oli d'oliva. Dins del mateix bol estirem la vora superior de la massa i la dobleguem sobre ella mateixa. Estirem la vora inferior i la dobleguem sobre ella mateixa. Girem la massa i repetim el procediment amb les altres vores. Tornem a cobrir amb el film transparent i la tornem a deixar reposar durant 1 hora. 
  5. Passat el temps de repòs tornem a repetir el procediment anterior. 
  6. Empolvorem el pedrís de la cuina amb farina i aboquem la massa. L'aplanem lleugerament, amb molta suavitat i carinyo, i formem una bola.
  7. Empolvorem un banneton i col·loquem la bola de massa amb la part rugosa a la part de sota. Cobrim la massa amb un drap i el deixem reposar fins que dobli el seu volum. 
  8. Escalfem el forn a 250º amb la safata del forn dins i un recipient amb una miqueta d'aigua. 
  9. Col·loquem una làmina de paper d'enfornar damunt de la llanda i aboquem la massa donant-li la volta al banneton amb un gir ràpid i fet amb seguretat. No caldrà fer-li uns talls perquè els plecs queden a la part de dalt.        
  10. Fornegem durant 10 minuts a 250º, retirem el recipient de l'aigua i baixem la temperatura a 200º durant uns 30-35 minuts. El deixem refredar sobre una reixeta. 
I què voleu que us digui!!! Genial! Per repetir! 
Espereu-vos a que estigui ben fred per tallar-lo. Potser estareu impacients per tastar-lo...però és important que ho feu. 




Comentaris

  1. Amb aquest pa sucarem el suquet del pollastre rostit que has posat una miqueta més amunt.

    Cuidem-nos, continuem cuidant-nos mooooolt
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Tinc farina de sègol per que volia fer una recepta de pa, però potser faig aquesta, és bastant més senzilla del que jo volia fer (i la TH s'ha de fer servir!!) ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!