CÓC DE LLIMONA AL VAPOR


Avui us porto un coc que està fet al vapor. Sí, sí! Heu llegit bé! Està cuit al vapor! Oi que és sorprenent? 
Us he de confessar que era una mica excèptica, que tenia els meus dubtes de si quedaria bé i anant una mica més enllà...de si m'agradaria. I, mira! Em va agradar moltíssim! 


És una recepta de Cookidoo (la plataforma de receptes de Thermomix) però jo li vaig fer uns canvis i l'he adaptat a la meva manera de fer. He modificat algun ingredient (he substituït la mantega per oli de gira-sol i he afegit sucre vainillat) i no li he fet la cobertura de xocolota. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 140g d'oli de gira-sol
  • 160g de sucre
  • 20g de sucre vainillat 
  • 1 llimona (per fer suc i per fer tires de pell)
  • 3 ous M
  • 20g de llet
  • 180g de farina dús comú
  • 1 cdta i 1/2 d'impulsor Royal
  • 1 polsim de sal 
  • 1400g d'aigua (per fer el vapor) 
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem un motlle de xemeneia que ens càpigui al varoma. El muntem amb mantega i l'empolvorem amb farina. Reservem. 
  2. Pose'm dins del got el sucre i la pell de mitja llimona. Pulveritzem durant 30segons/Vel.10. Amb l'espàtula baixem els ingredients al fons del got. 
  3. Incorporem l'oli, els ous, la llet, 20g de suc de llimona, la farina, el Royal i la sal. Barregem 30segons/Vel.5. 
  4. Aboquem la massa al motlle i el cobrim amb film transparent resistent a la calentor. Col·loquem el motlle dins del recipient varoma i el tapem amb la tapa. Rentem el got. 
  5. Posem els 1400g d'aigua al got, col·loquem la tapa i el recipient varoma en el seu lloc. 
  6. Ho fem coure durant 80min/Varoma/Vel.1. 
  7. Una vegada ha finalitzat la cocció retirem el Varoma. Ens esperem 5 minuts a retirar el film transparent que cobreix el motlle. Deixem refredar el coc uns 30 minuts dins del motlle. 
  8. Desemmotllem el coc i el fem refredar completament sobre una reixeta.    
  9. L'empolvorem amb sucre glass abans de presentar-lo. 


Ja veureu com us sorprén! La valoració va ser...de nota alta! Sense cap dubte, repetiré! 






Comentaris

  1. Molt molt curiós...i la pinta és boníssima😋

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Quina mida de recipient corona en recomanes? Que pugui utilitzar per a altres receptes de varoma.
    I per a fer flams em serveixen uns de petits d,inoxidable que tinc?

    ResponElimina
  3. sembla un angel food cake! Quina pinta! m'encanta!!!!Ptnts

    ResponElimina
  4. Ostres... la pinta és boníssima!! Demà faré la prova. Estic en modo proves ara!! Bessitoooos

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!