BUNDT CAKE DE TARONJA I EL SEU LICOR



La recepta que us porto avui és la que vaig preparar per estrenar el meu nou motlle Nordic Ware...el Magnolia Pan. És preciós, com tots! 


Cada motlle va acompanyat d'una recepta. Algunes vegades les he provat de fer i altres no. Aquesta vegada em vaig decidir per ella, però fent canvi en l'ingredient principal: vaig canviar l'aranja per taronja i  vaig afegir el licor de taronja. 
A aquest bundt se li afegeix un xarop i un glacejat. Vaig optar per fer només el xarop. El toc final el vaig fer empolvorant amb sucre glass. 


El resultat va ser un bundt deliciós, molt suau i humit.
Les mesures estan en cups (tassa)  i en spoons (cullereta de postre), mesures utilitzades als Estats Units.  
Vinga, us explico!

 

INGREDIENTS: 
  • 3 cups de farina d'ús comú sense tamissar (uns 420g) 
  • 1 tsp d'impulsor químic Royal 
  • 1 tsp de sal 
  • 1 cup d'oli de gira-sol (250ml)
  • 2 cups de sucre (jo vaig posar-hi menys, 1 tassa i mitja) 
  • 3 ous L
  • 1 cup de llet sencera 
  • 1 tsp d'essència de vainilla
  • El suc d'una taronja 
  • XAROP: 1/2 cup de suc de taronja, 1/3 de cup de sucre i un raig de licor de taronja. 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º (dalt i baix)
  2. Preparem el motlle que anem a utilitzar i el ruixem amb spray desemmotllant. Reservem.
  3. Tamissem la farina, el Royal i la sal.Reservem. 
  4. Batem l'oli amb el sucre uns 5-8 minuts.  Si ho feu amb un robot de cuina ho podeu batre a velocitat mitjana. 
  5. Incorporem els ous d'un en un. Fins que un no està ben incorporat, no afegim el següent. 
  6. Arriba el moment d'afegir farina i la llet.  Ho fem alternant-los: farina-llet-farina-llet-farina. 
  7. Tot seguit incorporem el suc de taronja i la vainilla. Al final ens ajudem d'una espàtula per acabar de barrejar-ho del tot. 
  8. Retirem a un bol la meitat de la massa i afegim el cacau i el colorant. Ho barregem molt bé. 
  9. Aboquem la massa al motlle i fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 
  10. Fornegem durant uns 50 minuts o fins que el testador surti net. 
  11. Traiem el motlle del forn i el deixem reposar uns 10 minuts. Tot seguit el desemmotllem i el fem refredar sobre una reixeta. 
  12. Mentrestant es refreda preparem el xarop: en un cassó petit posem a escalfar el suc de taronja, el sucre i el licor. Ho portem a ebullició i ho mantenim en aquest punt uns 3 minuts. Tot seguit "reguem" el bundt amb el xarop, amb molta cura. Ho deixem refredar del tot. 
  13. Abans de presentar-lo, l'empolvorem amb sucre glass. 
Desitjo que us hagi agradat i que si us animeu a fer-lo m'ho feu saber. Estic convençudíssima que us encantarà! 



Comentaris

  1. Té aspecte de ser espectacularment bo! I el motlle preciós.
    Ptns
    Glòria

    ResponElimina
  2. I quin motle no és bonic???? Ideal per a berenar! Reina dels Bundts! ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!