CIAMBELLA SUAU DE LLIMONA #1llibre1recepta




Fa uns dies estrenava el meu nou llibre de bundt cakes en italià...Bundt Cakes. Le antique ciambelle. Segueixo  a la seva autora per Instagram, Monica Zacchia,  i un dels meus blocs de referència pel que fa als bunts (I love Bundt Cakes) en fa moltes vegades referència. És un llibre diferent als altres receptaris de bundts que tinc; conté receptes tradicionals italianes i també receptes salades. Complementa força bé als altres que tinc! 


El fet que estigui escrit en italià no és cap problema...tot el contrari! M'ajudarà a aprendre una miqueta aquest idioma tan dolcet. 

Em vaig decidir per una recepta senzilla, la Ciambella de llimona. La ciambella és un coc italià que està fet amb un motlle de xemeneia. Aquesta característica fa que els motlles Nordic Ware siguin perfectes per preparar aquest tipus de dolços. 


Un dels ingredients d'aquesta ciambella és el iogurt. Com la iogurtera no para a casa meva, vaig fer-lo amb un dels meus iogurts i crec que li ha donat un toc molt especial.

  

Vaig seguir fil per randa la recepta excepte en la quantitat de sucre i la pell de llimona ratllada  que la vaig reduir una miqueta (eren tres llimones ratllades i jo hi vaig posar 1 i mitja). 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 225g de mantega
  • 250g de sucre
  • 5 ous M
  • 380g de farina d'ús comú
  • 8g d'impulsor Royal
  • 250g de iogurt natural casolà
  • 1 polsim de sal 
  • 1 cdta de bicarbonat
  • La pell ratllada de 3 llimones 
  • Suc d'1 llimona 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º.
  2. Preparem el motlle ruixant-lo amb spray desemmotllant. Reservem. 
  3. Tamissem la farina, la sal, el Royal i el bicarbonat. Reservem. 
  4. Al bol de la Kitchen Aid posem el sucre amb la mantega i ho batem molt bé fins que obtenim una barreja escumosa i blanquinosa. 
  5. Incorporem els ous d'un en un. No afegim un fins que l'anterior no està ben integrat. 
  6. A continuació afegim el iogurt i la farina, alternant (farina-iogurt-farina-iogurt-farina). 
  7. Per últim incorporem la pell de llimona i el suc de llimona. Vigilem de no barrejar-ho en excés. Més val acabar amb l'ajuda d'una espàtula. 
  8. Aboquem la massa al motlle i li fem uns copets damunt del pedrís. 
  9. Ho enfornem durant una hora aproximadament o fins que quan el punxem el testador surt net. 
  10. Retirem del forn i deixem reposar dins del motlle uns 10 minuts. 
  11. Desemmotllem amb molta cura i deixem refredar la ciambella sobre una reixeta. 
  12. Empolvorem amb sucre glass abans de presentar-ho.
Què us ha semblat? A mi em va agradar moltíssim. Queda molt suau, humit i amb gust intens a llimona. I si us agrada el iogurt...el sabreu distingir molt bé i us agradarà. 





Comentaris

  1. Aquest caurà segur... I no tardarà massa, t'ho asseguro 😍😍😍😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Quin motlle més preciós!!! La recepta perfecte per un motlle ideal!!!
    ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!