AMANIDA DE QUINOA AMB TONYINA I TARONJA



El meu sogre tenia el costum de collir les últimes taronges de la temporada i guardar-les a la nevera. A l'estiu era de bon grat trobar-te alguna taronja i menjar-la ben fresca! 
Això és el que hem fet amb les últimes taronges del jardí de casa...i m'ha anat molt bé per fer l'amanida que us presento avui. La meva primera amanida amb quinoa! La veritat és que m'ha agradat força, així que la quinoa formarà part del meu rebost d'ara en endavant. 


La recepta és de Cookidoo, la plataforma de receptes de Thermomix. Jo li he fet alguna petita variació, per adaptar-la al meu gust. He eliminat del ingredients originals el gingebre (no acostumo a utilitzar-lo) i els brots germinats (presentació). 

Aquesta amanida, com quasi totes, la podeu presentar individualment d'una manera diferent...amb gotets. Queda molt bé!! 



Jo l'he preparat amb el meu TM6 però si la cuineu manualment només necessiteu una cassola per coure la quinoa i una batedora per fer la vinagreta.  Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • PER PREPARAR LA QUINOA: 800g d'aigua, 200g de quinoa i un polsim de sal. 
  • PER PREPARAR LA VINAGRETA: 100g de tomàquets secs en oli (sense escórrer), 100g de suc de taronja, 10g de vinagre, 1 cdta de sal i un polsim de pebre mòlt. 
  • PER LA PRESENTACIÓ FINAL: 1 llauna de tonyina (o de verat, a la recepta orginal era el que portava), 1 polsim d'anet, 2 taronges pelades i tallades. 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem l'aigua, la sal i la quinoa i la fem coure durant 15 minuts/100º/Gir invers/Velocitat cullera. Quan acaba la cocció escorrem la quinoa i  la reservem a la safata on vulguem presentar l'amanida. No ens cal rentar el got.
  2. Posem dins del got els tomàquets, el suc de taronja, el vinagre, la sal i el pebre. Ho triturem 10segons/Vel.7 i ho repartim per damunt de la quinoa reservada. 
  3. Repartim la taronja tallada a grills, la tonyina la situem al centre i empolvorem amb l'anet. 

I tenim enllestida una amanida completíssima que de ben segur us agradarà. Gaudim de l'estiu menjant amanides! 




Comentaris

  1. Jo hi posaré el gingebre i els brots... la trobo super refrecant!

    Quin goig tenir taronges de casa!

    Ptns
    Glòria

    ResponElimina
  2. Amanida súper refrescant! La quinoa és ideal per les amanides!!! Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!