OUS A LA CATALANETA #1llibre1recepta @Carnisseria Nogales



Avui us porto una recepta amb la que vull presentar-vos una de les meves últimes adquisicions pel que fa a llibres de cuina. 


Es tracta de la 21a edició del llibre clàssic  La teca. La veritable cuina casolana de Catalunya, d' Ignasi Domènech i Puigcercós (1874-1956) publicat l'any 1924. Segons se'ns explica a la pàgina web de l'Editorial Cossetània..."Conté la manera d’organitzar tota classe d’àpats senzills o d’etiqueta, de calcular berenars, sopars, escudelles, cuinats, rostits, salses, llegums, aviram, plats freds, canelons, arrossos, ous fregits, carns, peixos, dolços, merengues, refrescos, còctels, gelats, melmelades, amanides, escalivades, i diverses maneres de fer els púdings i pastes, i molts consells de pràctica i utilitat per comportar-se elegantment a taula, etc.” Aquesta edició n’actualitza el format i, en alguns aspectes, el llenguatge, però no pas el seu esperit inicial."


La recepta que us proposo em va cridar l'atenció pel nom...OUS A LA CATALANETA. No l'havia sentit mai! Trobo que és un nom molt curiós i molt bonic. 

Els ous al plat m'agraden molt i l'acompanyament d'aquests...també! Altres vegades us he dit que la botifarra blanca de Carnisseria Nogales em xifla. Per tant, tinc una combinació perfecta. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 1 ou per persona
  • Tomàquet fregit casolà
  • Dues rodanxes de botifarra blanca per persona 
  • Formatge ratllat 
  • Oli d'oliva VE
  • Sal 
  • Un polsim de pebre mòlt (opcional) 
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem una safata petita o recipient especial per fer ous al plat i aboquem un rajolí d'oli d'oliva. 
  2. Posem dues o tres cullerades de tomàquet fregit a la base de la safata. 
  3. Col·loquem l'ou al centre de la safata (amb compte que no es trenqui el rovell). 
  4. Tallem les rodanxes de botifarra blanca a trossets i els col·loquem al voltant de l'ou. 
  5. Ho empolvorem amb una mica de formatge ratllat i ho enfornem fins que veiem que l'ou està cuit. 
  6. Abans de servir el podem empolvorar amb una mica de pebre mòlt (opcional). 
Heu vist quin plat més senzill? Ràpid i fàcil de fer...que més volem? Ah!!! I per suposat, deliciós. 
Si el prepareu ja m'ho direu!




Comentaris

  1. Ous a la catalaneta...els haurem de fer!

    Ptns
    Glòria

    ResponElimina
  2. Ja saps que m'encanta això d'un llibre una recepta! És molt bona proposta !

    Jo tampoc els coneixia!Genials

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!