FIDEUS ORIENTALS AMB BOLETS I TOMÀQUETS CIREROLS

  

Poc a poc vaig fent tastets de cuina amb sabors orientals i m'està agradant molt. Hi ha ingredients que ja formen part del meu rebost, això vol dir que han arribat per quedar-s'hi. 

A una de les últimes classes online de Thermomix vaig cuinar el plat que us presento avui.

Una recepta molt fàcil i ràpida de fer i amb sabor espectacular. La recepta és de Cookidoo (la plataforma de receptes de Thermomix) però jo la vaig cuinar una mica a la meva manera.

Vaig canviar la varietat de bolets perquè no vaig trobar els que demanava la recepta (gírgola, seta de cardo en castellà); les vaig substituir per una variat de bolets deshidratats (sempre en tinc al rebost). 

No vaig posar-hi els brots de soja perquè no agraden a casa...almenys de moment (el proper dia sí que els posaré, a veure què passa). 

El resultat va ser un plat deliciós que no tardaré gaire en tornar-lo a fer. 

La recepta l'explico per Thermomix. La podeu fer en una paella o cassola baixa, seguint el mateix procediment (trossejar verdures, sofregir-les, incorporar resta d'ingredients, continuar sofregint, bullir els fideus, incorporar-los i barrejar-ho tot).  Vinga, us explico! 

INGREDIENTS (2 persones): 

  • 50g d'escalunyes tallades per la meitat
  • 20g d'oli d'OVE
  • 150g de gírgoles o una bosseta/potet de bolets deshidratats 
  • 20g de salsa de soja
  • 1 cdta de mel
  • Una mica de sal
  • 150g de fideus orientals de blat 
  • 8 tomàquets cirerols tallats per la meitat
  • Un polsim de pebre 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem a escalfar una cassó amb aigua per fer la cocció dels fideus. 
  2. Introduïm dins del got les escalunyes tallades i l'oli i ho trossegem 2segons/Vel.5. Ho sofregim 4 minuts/120º/Vel.1 
  3. Incorporem al got els bolets, la salsa de soja, la mel i programem continuem sofregint 10min/120º/gir invers/Vel.1. 
  4. Mentrestant bullim els fideus seguint les instruccions del fabricant (els meus, 4 minuts). Quan estiguin cuits, els escorrem.  
  5. Aboquem els fideus i els tomàquets cirerols al got i ho barregem amb l'espàtula. 
  6. Ho servim i gaudim d'una bona menjada. 
Què us ha semblat? Oi que és ideal per introduir la cuina oriental a casa? 



Comentaris

  1. A casa fa temps que de tant en tant fem fideus d'aquest tipus...i normalment només amb verduretes, com has fet tu. Van perfecte tb pel dia que toca carmanyola 😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Aquests fideus jo els faig al wok! I llàstima q no tingui foc !
    Ja saps q tot l’oriental a mi em torna boja! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!