COC AMB MAÇANA I NOUS A L'AROMA DE VAINILLA.

 Ja tenim la tardor aquí. Els dies són més curts, cada vegada tenim menys llum, els productes de l'hort canvien...i ens ve més de gust encendre el forn. 

La recepta que us presento avui no és cap gran descobriment, tot el contrari. La combinació de maçana i nous és la combinació per excel·lència de tardor! 

 

Aquest coc ha nascut d'una conversa de botiga amb una veïna del carrer on jo vivia abans, la Loli. Ens vam trobar i em va explicar que voliar fer un coc de iogurt amb maçana i que a ella li agradava tallar-la a daus petits i afegir un grapadet de nous. Em vaig quedar amb la idea...ja que jo sempre l'he posat tallada a làmines. Quan vaig arribar a casa, vaig treure de la nevera els ous i el iogurt; ja havia decidit que després de dinar el prepararia. 

És el coc clàssic de iogurt, però sense la ratlladura de llimona i amb un toc de vainilla. L'he fet amb el motlle Wheat and Pumpkin loaf de Nordic Ware...un motlle molt de tardor! 

 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 1 iogurt natural 
  • 1 mesura del got de iogurt d'oli de gira-sol
  • 2 mesures del got de iogurt de sucre 
  • 3 mesures del got de iogurt de farina de rebosteria
  • 3 ous
  • 1 sobre d'impulsor químic Royal 
  • 1 cdta d'essència de vainilla 
  • 1 maçana tallada a daus petitets 
  • 1 grapat de nous trossejades 
  • Sucre glass per decorar (opcional) 

PREPARACIÓ: 

  1. Escalfeu el forn a 180º i prepareu el motlle ruixant-lo amb spray desemmotllant. Reserveu. 
  2. Trossegeu les nous i talleu a daus petits la maçana. Reserveu. 
  3. En un bol barregeu els ous i el sucre fins obtenir una massa blanquinosa. 
  4. A continuació incorporeu el iogurt i l'oli. Quan estiguin ben integrats afegiu a poc a poc la farina.
  5. Per últim aboqueu la maçana i les nous a la massa i barregeu-ho amb una espàtula. 
  6. Aboqueu la massa al motlle i enforneu durant uns 35-40 minuts, o fins que el testador surti net. 
  7. Una vegada heu retirat el motlle del forn, deixeu-lo reposar uns 10 minuts abans de desemmotllar. 
  8. Desemmotlleu el coc i deixeu-lo refredar sobre una reixeta. 
  9. Quan estigui fred, el podeu empolvorar amb sucre glass. 
I ja està!!! Ho  veieu? Amb una recepta bàsica com és el coc de iogurt podeu fer les combinacions i variacions que més us agradin. Amb quina us atrevireu vosaltres? M'ho voleu explicar? 

 

Comentaris

  1. No tinc nous... però tinc avellanes. També hi quedaran bé 😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Aquest cap de setmana intentarem fer aquest coc. Quina pinta!! Algun consellet o recomanació Olga per una novell aprenent en reposteria? 🤣

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!