COC DE XOCOLATA I VI NEGRE #QuatreVint

Em venia de gust encendre el forn i preparar un coc. Vaig anar al prestatge dels llibres de cuina, vaig mirar...i em vaig decidir pel llibre de l'AliterDulcia PASTELES CON HISTORIA

No em va costar gaire triar recepta! De seguida que vaig veure el bizcocho de vino tinto ho vaig tenir clar. 

I el vi que havia d'utilitzar també! Tenia preparat el #QuatreVint Roure de la Cooperativa Agrícola de Corbera d'Ebre

Vaig seguir la recepta del llibre fil per randa, sense fer cap variació. Això sí...el vaig empolvorar amb sucre glass vainillat, com a mi m'agrada. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 180g de mantega pomada
  • 180g de sucre 
  • 4 ous M
  • 100g de vi negre
  • 180g de farina d'ús comú
  • 180g de cacau pur en pols 
  • 13g d'impulsor químic Royal
  • Un polsim de sal 
  • Sucre glass per decorar (opcional) 
PREPARACIÓ: 
  1. Preparem el motlle. Jo ho he fet amb spray desemmtllant. 
  2. Tamissem la farina, el cacau, el Royal i la sal. Reservem. 
  3. Escalfem el forn a 180º. 
  4. Posem dins del got de la KA la mantega i el sucre. Ho batem molt bé fins que blanquegi. 
  5. Baixem velocitat i, sense deixar de batre, anem incorporant els ous d'un en un. No incorporem un fins que l'anterior no està ben integrat. A continuació afegim el vi. 
  6. Finalment, incorporem la barreja de la farina. 
  7. Aboquem la massa al motlle i fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 
  8. Enfornem durant uns 35-40 minuts o fins que el testador surt net. 
  9. Una vegada ha finalitzat la cocció deixem refredar el coc 10 minuts dins del motlle. Desemmotllem sobre una reixeta. 
  10. Uns minuts abans de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 

I ja està...ja podem gaudir d'un coc deliciós! I si el compartim...millor! 


Comentaris

  1. Hola Olga. Has fet una bona elecció. Té una pinta espectacular i imagine que el vi li donarà un tast especial. Besets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. És boníssim...i presentat amb aquest motlle queda súper elegant!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Quina textura més atractiva. Recepta totalment encertada! I jo també sóc més de sucre glaç😉petons Olga

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!