CREMA DE CEBA I CERVESA AMB UN TOC DE TIMÓ

A casa ja hem encetat la temporada de sopes i cremes. Aquest cap de setmana he fet brou i he provat una recepta de crema que feia temps que la tenia en llista d'espera. Crema de ceba! 

La ceba m'agrada moltíssim i tinc la sort que a la resta dels de la unitat familiar també. Per això quan vaig dir..."voleu que provi aquesta crema?" La resposta va ser que sí, que endavant. 

Em va fer il·lusió fer-la per poder "estrenar" la meva sopera (comprada de segona mà) que és igual que el plat de la meva mare i el dibuix del qual tinc al logo del bloc. M'encanta! Li tinc molt carinyo i molta estima a aquests plats...

La recepta és de Cookidoo, la plataforma de receptes de Thermomix. Vaig fer algunes variacions respecte a la recepta original per adaptar-la al meu gust.

Un canvi que faig sempre és substituir la mantega per oli d'oliva #VE. Aquesta vegada he provat l'oli verge extra MIRALLS de la Cooperativa de Corbera d'Ebre (DOP Terra Alta) elaborat amb la varietat d'oliva EMPELTRE

Les cebes són espectaculars, ecològiques de la Sénia de Casadó...no tenen punt de comparació. 

Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 1 kg de cebes de Figueres tallades a quarts 
  • 50g d'oli d'oliva VE
  • 1 polsim de sucre
  • 1 polsim de timó 
  • 250g de cervesa 
  • 450g d'aigua
  • 1/2 pastilla de brou o 1 cdta de concentrat casolà
  • 150g de nata líquida (a la recepta original en demana 200)
  • 1 polsim de sal
  • 3 rovells d'ou (a la recepta original en demanava 4)
PREPARACIÓ: 
  1. Posem les cebes dins del got i trossegem 4segons/Vel.5 (Tradicional: trossejar la ceba en juliana). 
  2. Afegim l'oli, el sucre i el timó i sofregim 10 min/120º/Vel. 1 (Tradicional: en una cassola posem a escalfa l'oli i sofregim la ceba juntament amb el sucre i el timó. Vigilem que no es cremi). 
  3. Incorporem 200g de cervesa i programem 3min/Varoma/Vel. 1 (Tradicional: incorporem la ceba i continuem cuinant a foc fort durant uns tres minuts). 
  4. A continuació afegim l'aigua i el concentrat de brou i ho fem coure 40min/100º/Vel.1
  5. Una vegada ha finalitzat la cocció esperem uns 10 minuts a que baixi la temperatura i ho triturem 2 minuts/Velocitat progressiva 5-10. (Tradicional: ens esperem a que es refredi uns minuts i ho triturem amb una batedora fins que ens quedi una crema molt fina). 
  6. Tot seguit incorporem els 50g de cervesa, la nata i la sal i ho barregem 10 segons/Vel.3 (Tradicional: afegim la cervesa restant, la nata i la sal i ho tornem a triturar però a velocitat baixa). 
  7. Finalment aboquem els rovells i ràpidament programem 3 minuts/90º/Vel.3 (Tradicional: per finalitzar aboquem els rovells i tornem a posar al foc durant uns minuts vigilant que no arribi a bullir fort. A la vegada ho anem batent amb la batedora a velocitat baixa o amb un batedor de varetes. Hem de vigilar que l'ou no qualli). 
  8. La presentem amb un raig d'oli d'oliva i empolvorada amb pebre i timó (al vostre gust, és clar). 
I ja està...que us ha semblat? Si sou amants de la ceba...us apassionarà aquesta crema! 




Comentaris

  1. M'agrada molt la crema de calçots... que no deixen de ser cebes. El punt de la cervesa m'encurioseix.
    Bona proposta Olga!

    Ptnts

    Glòria

    ResponElimina
  2. Aquesta m’agradaria molt! I l’emplatat i la sopera quina casualitat,no?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!