BUNDT CAKE DE TARONJA, XOCOLATA I la #MissTela #NationalBundtCakeDay

 


I ja tenim aquí un dels dies de l'any gastronòmic que més m'agrada: el National Bundt Cake Day! 
Sí, ja ho sé, és un invent molt americà però mira...a mi m'agrada molt! És l'excusa perfecta que tinc per cuinar i publicar un nou bundt amb els meus estimats motlles Nordic Ware. 

 

La recepta que he triat per aquest 2020 és d'un dels llibres dolços que m'he comprat enguany: Bundt Cakes. Le antique ciambelle, de Mònica Zacchia del bloc italià Dolci Gusti

 
Us presento la meva versió o adaptació de la recepta de la pàgina 138 del llibre i és per això que us porto un bundt cake de taronja i perles de xocolata a l'aroma del vi dolç #LaMissTela


La recepta original porta llavors de grosella que a mi no em "xoquen gaire", i per això les he substituït per perles de xocolata. M'encanta la combinació taronja-xocolata, cada vegada més! 
El licor que s'utilitza a la recepta del llibre és el prosecco, un vi italià blanc escumós. L'hagués pogut substituir per un cava però em vaig decantar per un vi dolç de la Cooperativa de Ginestar La Ginesta (Ribera d'Ebre). 

Fetes totes les explicacions pertinents...us explico la recepta! Anem!


INGREDIENTS: 
  • 270g de farina d'ús comú
  • 150g de mantega a temperatura ambient
  • 150g de sucre 
  • 4 ous L
  • 100g de perles de xocolata (aprox)
  • 100g de suc taronja natural 
  • Ratlladura de dues taronges 
  • 50g de vi dolç
  • 16g d'impulsor químic Royal
  • 1cdta de vainilla 
  • Sucre glass per decorar 
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º.
  2. Preparem el motlle: el ruixem amb spray desemmotllant i reservem. 
  3. Tamissem la farina i l'impulsor. Reservem. 
  4. Barregem el suc de taronja i el vi. Reservem.
  5. Al bol de la KA posem el sucre i la mantega. Ho batem molt bé fins que queda una barreja escumosa blanca. 
  6. A continuació afegim un ou i ho batem a velocitat baixa. No incorporem el següent fins que l'anterior està ben integrat. Repetim amb els 4 ous. 
  7. Tot seguit aboquem la ratlladura de llimona i la vainilla líquida. A continuació afegim un terç de la farina-la meitat del líquid-un terç de la farina-la meitat restant de líquid-l'últim terç de la farina. 
  8. Per últim incorporem les perles de xocolata i ho barregem amb una espàtula molt suaument. 
  9. Aboquem la massa dins el motlle, allisem la superfície amb l'espàtula i fem un copets sobre el pedrís de la cuina (posem a sota un drap). 
  10. Enfornem durant una hora aproximadament o fins que el testador surt net. 
  11. Retirem del forn i deixem reposar uns 10 minuts dins del motlle. 
  12. Desemmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta. 
  13. Aban de presentar-lo l'empolvorem amb sucre glass. 


 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!