BUNDT CAKE DE XOCOLATA ESPECIAT #1llibre1recepta


 

Començo la setmana d'una manera molt dolça. Últimament em reservo les receptes dolces per la recta final de la setmana però avui he canviat d'idea. 

Estava ansiosa per explicar-vos amb quina recepta de la Beatriz de I LOVE BUNT CAKES he estrenat el llibre Dulces todo el año i el motlle que em va tocar al sorteig que va realitzar ella mateixa amb motiu del Dia Internacional del Bundt Cake (el Charlotte Cake Pan, de Nordic Ware). Què contenta em vaig posar quan vaig veure que m'havia tocat! Quina alegria! Era tan difícil...i mira, vaig tenir sort. Jo que havia decidit no comprar-me cap més!!!! (de moment, evidentment). 

 

Per l'ocasió he triat la recepta de la pàgina 127, el bundt cake de xocolata especiada. He seguit fil per randa la recepta, tot i així, he fet dos canvis: en compte d'utilitzar una barreja d'espècies de canyella, gingebre i clau he utilitzat la que més m'agrada: la barreja d'espècies de l'Alsàcia. Cada vegada m'agraden més! 

A més a més, he incorporat uns nibs de cacau a la part central del bundt. 

Ha quedat un bundt...espectacular...d'aquells que quan els tastes dius "de muerte". Us ho dic de tot cor!

 No m'enrotllo més i us explico...vinga! 

INGREDIENTS: 

  • 175g de farina d'ús comú
  • 175g de mantega sense sal a temperatura ambient
  • 175g de sucre 
  • 3 ous L
  • 15g de cacau pur en pols sense sucre
  • 3 cdts d'espècies alsacianes
  • 1cdta d'impulsor químic Royal
  • 100ml de llet 
  • 4 cullerades de Nutella o semblant 
  • 1 grapat de nibs de cacau
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 180º.
  2. Preparem el motlle amb spray desemmotllant i l'empolvorem amb una mica de cacau en pols. Reservem. 
  3. Tamissem la farina, el Royal i les espècies. Reservem. 
  4. Escalfem una mica la llet (al microones mateix) i la barregem amb el cacau en pols. Reservem. 
  5. Posem en un bol la mantega i el sucre i ho batem fins que ens queda una textura blanca i cremosa (jo ho faig amb la KA, amb l'accessori pala, a velocitat mitjana). 
  6. Tot seguit anem incorporant els ous d'un en un (a baixa velocitat). No incorporem el següent fins que l'anterior no està ben integrat. 
  7. Per últim afegim la barreja de la farina i la llet amb cacau en diferents vegades: farina-llet amb cacau-farina- llet amb cacau - farina. 
  8. Aboquem la meitat de la massa al motlle. Al centre de la massa (sense que ens toqui les parets del motlle) repartim la Nutella i els nibs de cacau. Aboquem la resta de la massa. Fem uns copets sobre el pedrís de la cuina. 
  9. Enfornem uns 30-35 minuts, fins que el testador surti net. 
  10. Ho deixem refredar dins del motlle uns 10 minuts. Passats aquests minuts el desemmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta. 
I ja el tenim enllestit per gaudir-lo! Ja veureu quina passada! Aquesta és una de les receptes que ha arribat per quedar-se, de les d'èxit assegurat. 




Comentaris

  1. Espectacular el motlle i la recepta! A mi ja no me'n queden d'espècies Alsacianes, haurem de tornar, no?
    Preciòs!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!