CREMA DE LOMBARDA I MAÇANA @SéniadeCasadó

 

 

A finals d'octubre vaig publicar  la meva primera foto d'un plat cuinat amb col lombarda a Instagram i us deia que havia estat un gran descobriment. Mireu si m'ha agradat que avui hi torno amb una altra recepta! 
Aquell dia vaig preparar un crema "normal": sofregit de porro, incorporar verdura i continuar sofregint uns minuts, afegir aigua o brou, coure i triturar. 
La que us presentaré ara és una mica diferent. Vaig veure la idea a Cookido la plataforma de receptes de Thermomix però jo la vaig fer a la meva manera. Al sofregit hi vaig posar ceba, porro i escalunya. 
El resultat em va agradar moltíssim! 


La col que vaig utilitzar és ecològica de la Sénia de Casadó. Un color i un sabor espectacular i...conreada per pagesos del nostre poble! Què més podem demanar? 

Vinga, us explico!!!

INGREDIENTS (4p aprox.): 
  • 1 porro
  • 1/2 ceba 
  • 1 escalunya 
  • 600g de col lombarda tallada a trossos d'uns 5cm
  • 1 patata petita tallada 
  • 1 maçana pelada i tallada a quarts
  • 1/2 litre d'aigua o brou vegetal suau 
  • Sal
  • 30g d'oli d'OVE 
  • Pebre mòlt
  • Un raig de llet, llet evaporada o crema de llet 
  • Llavors variades per decorar
PREPARACIÓ:  
  1. Trossegem el porro a rodanxes, la ceba a quarts i l'escalunya per la meitat.
  2. Posem dins del got el porro, la ceba, l'escalunya i l'oli. Ho trossegem 4 segons/Vel.5. 
  3. Sofregim durant 8 minuts/120º/Vel.1
  4. Tot seguit incorporem la col lombarda, la maçana i la patata tallada . Trossegem uns 5 segons/Vel.5 i continuem sofregint 6minuts/120º/Vel.1
  5. A continuació afegim l'aigua o brou, la sal i un polsim de pebre mòlt. Ho fem coure 30 minuts/100º/Vel.1 
  6. Una vegada ha finalitzat la cocció afegim un raig de llet, crema de llet o llet evaporada (al vostre gust) i ho triturem 1min.velocitat progressiva 5-10. 
  7. Ho servim amb un bol o una tassa i la decorem amb llavors variades (al vostre gust, és clar!), un polsim de pebre i un rajolí d'OVE. 
Si la prepareu de manera tradicional els passos són els mateixos: sofregir porro, ceba i escalunya vigilant que no es cremin. Afegir la col i la patata i continuar sofregint uns minuts més. Incorporar aigua o brou, sal i pebre. Coure uns 30 minuts i afegir llet. Triturar. 

Què us ha semblat? Oi que queda un color molt bonic? La primera vegada que la vaig fer em va "xocar" una mica...tot s'ha de dir. Ara el trobo preciós!!!



Comentaris

  1. Queda súper bonica la taula amb aquests plats tan llempants de color i sorprenen molt. I si són bons, com aquest, què més podem demanar?
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!