CREMA DE PINYA BLANCA I CIGRONS

 


Començo setmana amb recepta de crema de verdures i llegum...una crema de pinya blanca i cigrons! 

Pinya blanca és com anomenen a la col-i-flor a Móra d'Ebre. Jo no ho sabia i ho vaig descobrir una tarda de les que vaig anar a comprar la verdura a la Sénia de Casadó (pagesos de Móra d'Ebre que conreen verdura ecològica). Mira...m'agrada el nom! 

La idea d'aquesta crema és de la plataforma de receptes de Thermomix, Cookidoo. Jo he fet uns canvis en els ingredients del sofregit (portava escalunya i all; he substituït l'all per ceba) i he reduït la quantitat de cigrons per tal de fer-la una mica més lleugera que la recepta original. També he augmentat el temps del sofregit inicial...m'agrada més com queda! 


Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 1 escalunya
  • 1 ceba petita 
  • 400g de col-i-flor
  • 150g de cigrons cuits + uns quants més per decorar
  • Sal
  • 30g d'OVE
  • 600g d'aigua o brou lleuger de verdures
  • 1 polsim de pebre mòlt
  • Per decorar: uns quants cigrons, llavors variades, un raig d'OVE
PREPARACIÓ: 
  1. Posem dins del got l'escalunya i la ceba i les trossegem 3 segons/Vel.6. Baixem els ingredients a la base i afegim l'oli. 
  2. Sofregim durant 7 minuts/120º/Vel.1
  3. Incorporem la col-i-flor, la sal, l'aigua o brou i el pebre mòlt. Ho fem coure durant 25 min/100º/Vel.1
  4. Una vegada ha finalitzat el procés de cocció ho triturem durant 40 segons/Vel.progressiva 5-8. 
  5. Repartim la crema als plats, bols o tasses de consomè i ho decorem amb cigrons, les llavors i un rajolí d'oli. 
Si ho presentem ben bonic...tenim un plat de festa! Una crema d'hivern de les que recomforten...el cos i l'ànima. 
Us animareu a fer-la? 

















Comentaris

  1. M'agrada el nom de la coliflor 😉
    I m'agrada posar cigrons a les cremes en època de fred.
    Haurem de tastar aquesta cremeta de pinya blanca😉

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. No coneixia el nom, pinya blanca, si no em dius el que és la descarto, doncs la pinya no em senta bé! Però aquesta pinya és una altra cosa!!!
    Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!