LASANYA D'ESPINACS I POLLASTRE

  1.  



No sé si recordeu que a l'estiu vaig publicar una recepta de canelons freds fets amb plaques Fadaic, la marca que sempre he utilitzat. Doncs unes setmanes després em vaig trobar amb l'agradable sorpresa de rebre un lot de productes com a agraïment a aquella publicació. 

Ja sabeu que el bloc i l'Instagram és una afició per a mi...no sóc cuinera, ni em dedico professionalment a les xarxes socials, ni el meu repte és aconseguir centenars de milers de seguidors; ho faig perquè m'agrada i perquè em ve de gust compartir allò que jo faig i productes que tasto i m'agraden.

Entre d'altres, he pogut provar unes plaques de lasanya i una farina especial per fer la salsa beixamel  (queda una textura espectacular) amb les que he preparat la recepta que us porto avui . És una lasanya que feia molt temps que la tenia a la reserva i que per fi em vaig decidir a cuinar. 


La recepta és la meva versió de la de Cookidoo, la plataforma de receptes de Thermomix: lasanya d'espinacs (ecològics de la Sénia de Casadó) i pollastre. A la recepta original s'utilitza només pit de pollastre i jo he posat meitat pi i meitat cuixa; he substituït el julivert per orenga. També he modificat algun pas que crec que pot millorar la recepta.Vinga, us explico! 


INGREDIENTS: 

  • 9 Plaques de lasanya precuites 
  • 200g de ceba tallada a quarts
  • 2 alls
  • 80g d'OVE
  • 350g de pit de pollastre tallada a daus
  • 350g de cuixa de pollastre tallada a daus
  • 300g de tomàquet madur trossejat (sense pell)
  • 100g de vi blanc
  • Concentrat de brou de pollastre (opcional)
  • Un polsim de pebre mòlt
  • Un polsim d'orenga
  • Formatge ratllat pel gratinat
  • 400g d'espinacs bullits molt ben escorreguts (el pes és una vegada bullits, no en cru)
  • Un polsim de  nou moscada
  • Salsa beixamel 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem en remull les plaques de lasanya seguint les instruccions del fabricant. 
  2. Posem dins del got la ceba, els alls i l'oli i trossegem 2 segons/Vel.5. A continuació sofregim 7min/120º/Vel.1. Reservem la meitat del sofregit en un bol a banda.
  3. Incorporem al got el pit i cuixa de pollastre i ho sofregim 5 min/120º/Vel. 4. A continuació afegim el vi i sofregim 2min./Varoma/Vel.4 sense posar el cubilet. Afegim el concentrat de pollastre (opcional), l'orenga i un polsim de pebre. Continuem el sofregit durant 15min/Varoma/Vel.4. 
  4. Col·loquem les plaques de lasanya sobre un drap per que s'assequin. 
  5. Agafem la safata de forn que tenim preparada i posem una mica del sofregit de pollastre a la base. Damunt col·loquem les primeres plaques i repartim la salsa del pollastre (si creieu que és massa quantitat no la poseu tota, la podeu guardar per fer uns macarrons). Col·loquem una altra placa de lasanya.  Reservem. 
  6. Ara és el moment de fer el sofregit dels espinacs: posem dins del got la meitat del sofregit de ceba que teníem reservat, els espinacs, sal, un polsim de pebre i un polsim de nou moscada. Sofregim 8min./100º/Vel.1.
  7. Ara és el moment de repartir els espinacs i tornar a col·locar una placa de lasanya (aquesta ja és l'última). 
  8. Tot seguit preparem una salsa beixamel, cobrim les lasanyes, empolvorem amb formatge i ho gratinem al nostre gust. 
I ja està! Ja podem gaudir d'un plat únic que de ben segur tots els comensals trobaran deliciós. 



Comentaris

  1. Me la quedo, gràcies!:=)MªAssumpció...Mmm

    ResponElimina
  2. Es una plat bonissim, mmm
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Mmmm lasanya d'espinacs...m'encanta! ptnts

    ResponElimina
  4. Hola Olga.
    Gràcies per la recepta. Volia fer-la i no he sabut decidir quan es posa el tomàquet. ¿En el primer sofregit?.
    Gràcies!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!