BACALLÀ AL FORN #1llibre1recepta

 

Feia molt temps que anava darrere d'aquest llibre...CORPUS DEL PATRIMONI CULINARI CATALÀ de l'Institut Català de la Cuina i el vaig aconseguir a través de Libelista i de Bassa La Papereria de Móra d'Ebre. Quan el vaig tenir entre les mans...va ser com tenir un tresor! 

La recepta que avui us porto és la primera que he cuinat del llibre: la número 165, de la pàgina 87. Tenia un bon bacallà comprat a Sorolla Bacallaners (mercat de Tortosa), vaig buscar recepta senzilla i em vaig decidir per la que us presento avui. La vaig seguir fil per randa...excepte en que li vaig afegir una mica de vi blanc per que es fes un suquet amb un toc especial. 

La recepta demana enfarinar i fregir el bacallà. Vaig provar la farina "impalpable" Fadaic especial per beixamel i per fregir peix. Em va agradar molt! 

Crec que la idea d'avui us pot servir per un dinar de Nadal, ja que l'opció de cuinar-se al forn dona joc per cuinar per moltes persones a la vegada. 

Vinga...us explico! 

INGREDIENTS: 

  • 800g de bacallà remullat
  • 3 tomàquets a rodanxes
  • 2 cebes a rodanxes
  • 1/2kg de patates a rodanxes
  • Farina per arrebossar el bacallà
  • Oli 
  • Sal 
  • 1 copa de vi blanc 
  • Pebre mòlt (opcional) 
PREPARACIÓ: 
  1. En una llanda de forn o recipients individuals posem les patates, cebes i tomàquets. Ho reguem amb un raig d'oli d'oliva VE i una mica de vi blanc. Ho enfornem. 
  2. Mentrestant passem el bacallà per farina i el fregim amb OVE. Reservem. 
  3. Quan veiem que les verdures estan gairebé cuites (quan faltin uns 10 minuts aproximadament) afegim els talls de bacallà i ho acabem de coure. 
  4. Si voleu, els podem empolvorar amb una mica de pebre abans de servir-lo. 
I...ja està!!! Quin plat més senzill i fàcil de fer, oi? Si utilitzeu una bona matèria primera...teniu un plat de luxe! 



Comentaris

  1. Súper fan de totes les receptes de bacallà i aquesta ha d'estar per llepar-se els dits.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  2. No coneixia aquesta farina!!! Per la resta, molt fan del bacallà! De qualsevol manera!!!!
    Ptns

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!